دومین نشست ترامپ و رهبر کره‌شمالی برگزار می‌شود

مون جائه-این گفت: ما از قصد کره‌شمالی برای از سرگیری همکاری بدون پیش‌شرط یا غرامت استقبال می‌کنیم. دولت من با جامعه بین‌المللی از جمله ایالات متحده برای حل و فصل مسائل باقیمانده نظیر تحریم‌های بین‌المللی در سریعترین زمان ممکن همکاری خواهد کرد.

دومین نشست ترامپ و رهبر کره‌شمالی برگزار می‌شود
کد خبر: 259565
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۰ ۱۰:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز پنج‌شنبه تاکید کرد، دومین نشست آمریکا-کره‌شمالی و سفر رهبر پیونگ‌یانگ به سئول به‌زودی انجام خواهد شد و نقطه عطفی برای تحکیم صلح در شبه جزیره کره خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی همچنین در کنفرانسی خبری تاکید کرد، دولت کره‌جنوبی با ایالات متحده و جامعه جهانی با هدف حل و فصل مساله تحریم‌های کره‌شمالی به منظور بازگشایی منطقه صنعتی کائسونگ که مورد استفاده دو کره است و از سرگیری گردشگری در کوهستان کومگانگ، همکاری خواهد داشت.

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی همچنین از کره‌شمالی خواست تا تدابیر قاطع‌تری برای خلع سلاح بردارد و آمریکا هم امتیازاتی بر آن در نظر بگیرد. او امروز تاکید کرد طرح معافیت از تحریم‌ها و از سرگیری همکاری اقتصادی در پروژه‌هایی با پیونگ‌یانگ را دنبال خواهد کرد.

مون جائه-این گفت: ما از قصد کره‌شمالی برای از سرگیری همکاری بدون پیش‌شرط یا غرامت استقبال می‌کنیم. دولت من با جامعه بین‌المللی از جمله ایالات متحده برای حل و فصل مسائل باقیمانده نظیر تحریم‌های بین‌المللی در سریعترین زمان ممکن همکاری خواهد کرد.

به گفته او، حل مساله تحریم‌های کره‌شمالی بستگی به این دارد که سرعت خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی چه میزان باشد و آیا اقدامات متقابلی از سوی ایالات متحده دریافت کند یا خیر. مون جائه-این تاکید کرد، این مسائل انتظار می‌رود در دومین ملاقات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون،‌ رهبر کره‌شمالی مورد بررسی قرار بگیرد.

رهبر کره‌جنوبی تاکید کرد: کره‌شمالی می‌داند که باید گام‌های واضحی به سوی خلع سلاح هسته‌ای بردارد تا تحریم‌های بین‌المللی لغو شود و ایالات متحده هم باید درک کنند که تدابیر متقابل برای انطباق با گام‌های خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی ضروری است.

مون جائه-این اندکی پس از بازگشت کیم جونگ اون از سفر چهار روزه به پکن سخن گفت که شامل دیداری با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین بوده است. رسانه دولتی چین و کره‌شمالی امروز پنج‌شنبه گزارش دادند، رهبر پیونگ‌یانگ به شی جینپینگ گفته است که به برگزاری دومین ملاقات با ترامپ برای "دستیابی به نتایجی" روی بن‌بست هسته‌ای در شبه جزیره کره متعهد است.

مون جائه-این گفت: در یک کلمه، سفر رئیس کیم جونگ اون به چین نشانه‌ای است که دومین نشست کره‌شمالی-آمریکا به زودی انجام خواهد شد. اراده ما تا زمان تکمیل خلع سلاح هسته‌ای در این شبه جزیره و نهادینه شدن صلح کامل پا برجاست.

خبرگزاری دولتی کی‌سی‌ان‌ای کره‌شمالی امروز گزارش داد، رهبران پکن و پیونگ‌یانگ "گفت‌وگوهایی عمیق و دوستانه" درباره شبه جزیره کره و مسائل هسته‌ای داشتند. ‌کیم جونگ اون همچنین درباره مشکلات و نگرانی‌ها در ارتقای مناسبات کشورش با آمریکا و مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با شی جینپینگ گفت‌وگو کرد و رهبر چین تاکید داشت که نگرانی‌های منطقی کره‌شمالی باید به صورت مناسبی رفع شود. رئیس‌جمهوری چین هم تاکید داشت: سازش سیاسی در شبه جزیره کره با فرصت تاریخی نادری مواجه شده است.

براساس خبرگزاری دولتی کره‌شمالی، رهبران پکن و پیونگ‌یانگ چگونگی "بررسی مشترک" اوضاع در شبه جزیره کره و مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای را مورد گفت‌وگو قرار دادند. به گفته کیم، هیچگونه تغییر موضعی از جانب کره‌شمالی برای اجرای صادقانه توافق نشست سنگاپور صورت نگرفته است و یک راهکار صلح‌آمیز از طریق مذاکرات را دنبال می‌کند.

رهبر کره‌شمالی همچنین گفته است، اطمینان حاصل می‌کند تا دومین نشست با دونالد ترامپ نتایجی در بر داشته باشد. کیم به رئیس‌جمهوری چین گفته است: جمهوری دموکراتیک خلق کره همچنان سیاست خلع سلاح هسته‌ای را رعایت خواهد کرد. ما این مساله شبه جزیره کره را از طریق گفت‌وگو حل می‌کنیم. ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا اطمینان به عمل آوریم دومین نشست با آمریکا نتایجی داشته باشد و جامعه جهانی هم آن را تایید کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها