کد خبر: 259580
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۰ ۰۸:۱۴:۰۰
| |

استاندار کرمان:

60 درصد جمعیت کرمان جزو 4 دهک پایین هستند

طبق آمار اخیر 60 درصد جمعیت این استان جزو 4 دهک پایین جامعه‌اند و درآمد سرانه استان از متوسط کشور پایین‌تر است.

60 درصد جمعیت کرمان جزو 4 دهک پایین هستند
کد خبر: 259580
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۰ ۰۸:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ استاندار کرمان گفت: کرمان استان معدنی است و مرتب این ظرفیت و ذخایر و استخراج را اعلام می کنیم اما از سوی دیگر جزو استان‌های فقیر کشور هستیم. طبق مطلبی که اخیرا اعلام شده، 60 درصد جمعیت استان کرمان جزو 4 دهک پایین جامعه هستند و درآمد سرانه استان از متوسط کشور پایین‌تر است.

محمدجواد فدایی استادندار کرمان گفت: کرمان یک استان معدنی است. ما مرتب این ظرفیت و ذخایر و استخراج را اعلام می‌کنیم اما از سوی دیگر جزو استان‌های فقیر کشور هستیم. طبق آمار اخیر 60 درصد جمعیت این استان جزو 4 دهک پایین جامعه‌اند و درآمد سرانه استان از متوسط کشور پایین‌تر است.

او اظهار داشت: از عملکرد سرمایه‌گذار معدن ظفتک شهرستان ریگان در 4 سال گذشته راضی نیستیم. باید از این پتانسیل برای برطرف کردن محرومیت و ایجاد اشتغال در منطقه استفاده کرد که محقق نشده و خیلی امیدوار نیستیم این شرکت کار را خوب پیش ببرد.

وی تصریح کرد که نتیجه می‌گیریم مدیریت معادن ضعیف است و شورای معادن خوب تصمیم‌گیری نمی‌کند. باید سیاست‌گذاری شود که امکانات به هیچ وجه معطل نماند.

وی ادامه داد: اگر در حوزه معادن، سرمایه‌گذار 30 درصد برنامه زمان‌بندی عقب افتاد، قرارداد لغو، برآورد هزینه و کار به سرمایه‌گذار جدید واگذار شود. هزینه‌های کارشناسی شده به سرمایه‌گذار پیشین پرداخت شود. (این پیشنهاد مصوب شد.)

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها