بطحایی:

ورزش اصلی ترین مولفه نشاط در مدارس است

وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره اهمیت فعالیت جسمانی و ورزش در مدارس گفت: نشاط یکی از لازمه های مدارس به شمار می رود و اصلی ترین مولفه نشاط و سرزندگی، درس تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی است.

ورزش اصلی ترین مولفه نشاط در مدارس است
کد خبر: 259637
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۰ ۱۱:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| براساس اعلام فدراسیون ورزش های دانش آموزی، «سیدمحمد بطحایی» که در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون ورزش دانش‌آموزی سخن می گفت، با اشاره به دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی اظهار داشت: با همت همکارانم در وزارت آموزش‌ و پرورش و همراهی وزارت ورزش و جوانان؛ فدراسیون ورزش دانش‌آموزی با تلاش‌های صورت گرفته توانسته سیر تکاملی داشته و دستاوردهای خوبی داشته باشد.


وی با بیان اینکه اصلی‌ترین مؤلفه نشاط و سرزندگی در مدارس، تربیت‌بدنی است، گفت: جای تأسف است که در اخبار می‌خوانیم و مشاهده می‌کنیم که نوجوانی درگیر آسیب‌های اجتماعی می‌شود. برای پیشگیری از این حوادث باید در مدارس توجه زیادی به مؤلفه‌های نشاط - که ورزش است - بشود البته این‌ها در آموزه‌های تربیت اسلامی ما وجود دارد اما به ‌طور مطلوب به آن پرداخته نمی‌شود.


وزیر آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه یکی از ماموریت‌ها در آموزش‌ و پرورش، ورزش قهرمانی و کشف استعدادها است، اظهار کرد: آنچه برای ما در کنار ورزش قهرمانی بسیار اهمیت دارد ورزش همگانی است و از منظر تربیتی باید نگاه به فدراسیون ورزش دانش‌آموزی با دیگر فدراسیون‌ها متفاوت باشد.

مهم است دانش‌آموزانی که دارای استعدادهای ورزشی برتر هستند با نام‌آوران ورزشی در اردوهایی شرکت کرده و از اخلاق و رفتار آنان الگوبرداری کنند و ان‌شاا... بتوانیم بیش از گذشته در زمینه ورزش همگانی و قهرمانی موثر باشیم، همچنان که رتبه ایران در المپیک جوانان از رتبه 26 در سال 2010 به رتبه 7 در سال 2014 ارتقا پیدا کرده است.


مجمع عمومی سالانه فدراسیون ورزش های دانش آموزی عصر روز گذشته (چهارشنبه) در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد. در این مجمع افزون بر سید محمد بطحایی، مهرزاد حمدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارتخانه سخنرانی کرد و در پایان نیز گزارش خزانه دار، بازرس و برنامه های آتی فدراسیون قرائت و مورد تصویب اعضای مجمع قرار گرفت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها