کد خبر: 259646
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۰ ۱۴:۴۵:۰۰
| |

هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه:

بخش زیادی از اعتراضات به دستگاه قضاء به علت ناآگاهی و نادانی است

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: تمامی قضات تلاش می‌کنند در پرونده‌های قضائی به ایجاد صلح و سازش بپردازند؛ البته ما منکر خطا در سیستم قضائی نمی‌شویم و گاهی استثنائاتی وجود دارد که پیگیری می‌شود اما بخش زیادی از اعتراضات به دستگاه قضاء به علت ناآگاهی و نادانی است.

بخش زیادی از اعتراضات به دستگاه قضاء به علت ناآگاهی و نادانی است
کد خبر: 259646
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۰ ۱۴:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی صادقی ظهر امروز در اولین همایش استانی صبر با هدف ترویج فرهنگ صلح، بخشایش و رضایت و تقدیر از فعالان این حوزه در سالن همایش‌های اتاق اصناف عنوان کرد: صلح و سازش و بخشایش دارای ارزش زیادی است و ریشه در آموزه‌های دینی و فرهنگ ایرانی دارد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: ایرانیان از دیرباز با فرهنگ جوانمردی آشنا بودند و صلح و سازش سابقه‌ای دیرینه در فرهنگ ما ایرانیان دارد.

وی تصریح کرد: دین اسلام و با فرهنگ و اخلاق ایرانیان سازگار بود از این رو اسلام را با آغوش باز پذیرفتند و به خصلت‌های نیک خود در صلح و سازش و مهربانی، رنگ و بوی دینی دادند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی بیان کرد: نباید فرهنگ اسلامی و ایرانی خود را در رابطه با صلح و سازش و گذشت از دست بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌های جدی در اجتماع که منجر به تشکیل پرونده‌های قضائی می‌شود خشم و تندخوئی و عصبانیت است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: مهار خشم از واجبات دین اسلام است؛ یکی از خصوصیات دوران جهل، عصبانیت و تندخوئی بود و پیامبر(ص) با بعثت خود فرهنگ جاهلیت در خشم و غضب را از بین برد.

وی تاکید کرد: در جامعه دینی باید برادری حاکم باشد مهربانی و سازش و گذشت نسبت به یکدیگر موجب وحدت و انسجام بین مردم می شود.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی عنوان کرد: انسانی که غضب می‌کند نمی‌تواند رفتار خود را کنترل کند چرا که در آن شرایط عقل در تصمیمات دخیل نیست و کاری که عقل در آن دخیل نباشد منطقی و درست نخواهد بود.

معاون فرهنگی قوه قضائیه اظهار کرد: تند خوئی و پرخاش از اخلاق اهل بیت (ع) نیست و ما که خود را از پیروان اهل بیت (ع) می‌دانیم باید به دور از تندخوئی و پرخاش با دیگران رفتار کنیم.

وی تصریح کرد: ستون خرد بردباری است، صبر و بردباری تاثیر زیادی در کاهش جرائم دارد وقتی انسان سراسر خشم است نمی تواند رفتار خود را کنترل کند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم دستگاه قضاء ایجاد صلح و سازش میان طرفین پرونده‌های قضائی است. دستگاه قضائی باید فرهنگ مهربانی را در جامعه به جریان بیندازد و پرونده ها را به سمت و سوی سازش سوق دهد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: سالانه 800 هزار پرونده قضایی توسط فعالان و شورای حل اختلاف و افراد خیر منجربه صلح و سازش می شود.

وی اظهار کرد: باید در میان مردم به اصلاح پرداخت و زمینه کینه و دشمنی را از بین برد البته اصلاح گری در جامعه باید همراه عدل و قسط و رافت و انصاف باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی عنوان کرد: دستگاه قضائی باید با شجاعت و اقتدار و البته گذشت و مهربانی پرونده‌ها را دنبال کند؛ هر چند عفو و بخشش شامل حال گردنکشان سیاسی و اقتصادی نمی شود.

وی بیان کرد: تمامی قضات تلاش می‌کنند در پرونده‌های قضائی به ایجاد صلح و سازش بپردازند؛ البته ما منکر خطا در سیستم قضائی نمی‌شویم و گاهی استثنائاتی وجود دارد که پیگیری می‌شود اما بخش زیادی از اعتراضات به دستگاه قضاء به علت ناآگاهی و نادانی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها