مالک بزرگترین پالایشگاه کشور کره جنوبی:

کره‌ای‌ها نفت ایران را خریداری می‌کنند

رییس اس‌کی اینوویشن کره‌جنوبی، که مالک بزرگترین پالایشگاه کره، اس‌کی انرژی است، اعلام کرد: خریداران نفت کره‌جنوبی در اواخر ژانویه و اوایل فوریه، واردات نفت از ایران را از سر خواهند گرفت.

کره‌ای‌ها نفت ایران را خریداری می‌کنند
کد خبر: 259681
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۰ ۲۰:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| رییس اس‌کی اینوویشن کره‌جنوبی، که مالک بزرگترین پالایشگاه کره، اس‌کی انرژی است، گفت: خریداران نفت کره‌جنوبی در اواخر ژانویه و اوایل فوریه، واردات نفت از ایران را از سر خواهند گرفت.

به گزارش رویترز، آمریکا در ماه نوامبر به کره‌جنوبی معافیتی 6 ماهه از تحریم‌های ضد ایرانی خود اعطا کرد که به این کشور اجازه می‌داد مقادیر محدودی از ایران نفت بخرد، اما این کشور از ماه سپتامبر تا کنون هیچ نفتی از ایران وارد نکرده است.

کیم جون رییس اجرایی ارشد اس‌کی اینوویشن در حاشیه نمایشگاه کالاهای الکترونیکی مصرفی در لاس‌وگاس، به رویترز گفت: کره‌جنوبی معافیت دریافت کرده است و در مورد حجم واردات اولیه با ایران مذاکره کرده است. به نظر می‌رسد در زودترین حالت، نفت ایران در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه به کره وارد شود.

منابع صنعت نفت در ماه نوامبر گفته بودند که انتظار می‌رود خریداران کره‌جنوبی و ژاپن در اوایل امسال واردات نفت از ایران را از سر بگیرند. منابع می‌گویند تحت این معافیت، کره‌جنوبی می‌تواند تا 200 هزار بشکه در روز نفت از ایران خریداری کند که بیشتر آن میعانات گازی است.

قبل از وضع تحریم‌های نفتی ایران در ماه نوامبر، کره‌جنوبی سومین خریدار بزرگ نفت ایران و اولین واردکننده بزرگ میعانات گازی از این کشور بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها