در سینما فلسطین تهران؛

فانوس‌های نهمین جشنواره «عمار» به برگزیدگان اهدا شد

مراسم اختتامیه نهمین جشنواره مردمی عمار در سینما فلسطین برگزار و نفرات برتر این دوره از جشنواره معرفی و تقدیر شدند.

فانوس‌های نهمین جشنواره «عمار» به برگزیدگان اهدا شد
کد خبر: 259685
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۰ ۱۹:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| نهمین جشنواره مردمی عمار به ایستگاه پایانی رسید و مراسم اختتامیه آن با حضور جمعی از مدیران صدا و سیما، هنرمندان و مستندسازان و اقشار مختلف مردم از ساعت 18:30 در سینما فلسطین برگزار شد.

در این مراسم، ابتدا حسین حقیقی ترانه «ایران آینده» را به مناسبت چهل سالگی انقلاب اجرا کرد.

خدایار بهرامی از پایه‌گذاران مسجد امیرالمومنین(ع) در شهرستان کهنز شهریار و از عوامل مستند «عابدان کهنز» در سخنانی گفت: یک روز دیو کثیفی آمد و با کنار زدن قاجارها، موجودی به نام رضاخان را بر سرزمین ما حاکم کرد. استعمار در سرزمین ما با حمله به حجاب بانوی ایرانی و کیان مقدس روحانیت، قصد تسخیر سرزمین ما را داشت. اما امروز نه تنها کشور ما نجات پیدا کرد، بلکه سوریه هم نجات پیدا کرد.

وی افزود:از برادران انقلابی خواهش دارم این‌ها را تبدیل به فیلم کنند تا مردم به ویژه جوانان بدانند قبل از انقلاب چه خبر بوده است! این وظیفه عمار است.

برگزیدگان بخش مستند

در ادامه این مراسم، در بخش مستند «تاریخ سیاسی و فتنه 88»، لوح تقدیر به مستندهای «راه طی شده» علی ملاقلی‌پور و «آینه‌های شکسته» به کارگردانی عبدالعلی مکرمی اهدا شد.

ملاقلی‌پور پس از دریافت لوح خود گفت: باید نقدپذیر بود و نقدپذیری را رشد داد. رسانه‌ها باید بدانند جوانانی هستند که هنوز فرزند خمینی هستند و هرچقدر هم تلاش کنند با برچسب‌های مختلف فیلم آن‌ها را بایکوت کنند، باز بر تعداد فرزندان خمینی افزوده می‌شود.

همچنین به ناصر طهماسب گوینده گفتار متن برای مستندهای «مجتهد لاری» و «هاشمی زنده است»، جایزه ویژه‌ای تعلق گرفت.

فانوس بخش مستند تاریخ سیاسی و فتنه 88 «شورش علیه سازندگی» به کارگردانی مصطفی شوقی اهدا شد. مادران شهیدان خالقی‌پور این جایزه را به وی اهدا کردند. وی در این مراسم گفت: علیه فیلم ما شورش شد و حتی نگذاشتند یک اکران خصوصی داشته باشد. خیلی خوشحالم که بچه‌های عمار جرأت کردند این فیلم را نمایش دهند.

برگزیدگان بخش «جنگ نرم و جبهه فرهنگی»

«تهران دمشق» به کارگردانی سیدمحمدعلی صدری‌نیا در این بخش جایزه مردمی را - یک تابلوفرش اهدایی از اهالی روستای تورقوزآباد -دریافت کرد.

صدری‌نیا گفت: اگر یک ساعت در خیابان‌های حلب قدم بزنیم تازه می‌فهمیم جنگ داخلی یعنی چه! از همه عقاید و سلیقه‌ها دعوت می‌کنم مستند «تهران دمشق» را ببینند.

فانوس این بخش به مستند «روزی روزگاری ترامپ» به کارگردانی کارگردانی علیرضا بوالی تعلق گرفت. محسن مقصودی تهیه‌کننده این اثر گفت: فانوسمان را به ابوالقاسم طالبی علمدار روشنگری تقدیم می‌کنیم.

لوح افتخار هم به مستندهای عطر سیب به کارگردانی داوود جلیلی و متولد آذر به کارگردانی سیدرضا حسینی اهدا شد.

برگزیدگان مستند «نقد درون گفتمانی»

«فروشنده2» به کارگردانی علیرضا بوالی و محمدرضا امامقلی کارگردان «خوره» لوح تقدیر این بخش را دریافت کردند.امامقلی پس از دریافت جایزه خود گفت: جایزه‌مان را به خانواده شهدای مدافع حرم و کارگران این شهر تقدیم می‌کنم. امیدوارم زخم‌ها درمان شوند و مگس‌ها برای همیشه گورشان را گم کنند.

فانوس این بخش به مستند «دریابست» به کارگردانی محمود شهبازی با موضوع صید بی‌رویه ماهیان جنوب کشور رسید.

شهبای گفت: امشب سالروز شهادت احمدی‌روشن است. تعطیلی صنایع هسته‌ای و انتقال ماهواره‌های ما به انبارها، تلاش گروهی است که 20 سال در تلاش برای این کار هستند. با برجام گفتند عصر پوشکی است به جای موشکی و کم‌کم که دستاوردهای برجام را خالی می‌بینند باید گفت عصر خالی‌بندی است!

جایزه ویژه دوربین «شهید علی قوچانی» به محمود شهبازی کارگردان مستند دریابست تعلق گرفت. وی جایزه خود را به خلیل تقی‌نژاد دومین شهید مدافع حرم هرمزگان تقدیم کرد.

برگزیدگان بخش مستند «بیداری اسلامی»

لوح افتخار این بخش به اثر «عماد» به کارگردانی ایمان گودرزی رسید.

فانوس این بخش از سوی یک جانباز مدافع حرم به سیدمحتشم علی‌نقوی کارگردان «فرزند امام» با موضوع علامه عارف‌الحسینی اهدا شد.

برگزیدگان بخش مستند «مدافعان حرم»

«کرار» به کارگردانی محسن عقیلی و «عابدان کهنز» به کارگردانی مجید رستگار لوح تقدیر دریافت کردند. عابدان کهنز فانوس پراستقبال‌ترین مستند را هم دریافت کرد. رستگار این فانوس را به خدایار بهرامی (مؤسس پایگاه بسیج مسجد امیرالمؤمنین) تقدیم کرد. او جایزه خود را به شهید سجاد عفتی و پدر جانباز این شهید تقدیم کرد.

مستند «نجات» به کارگردانی امیرحسین نوروزی فانوس این بخش را دریافت کرد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها