کد خبر: 259696
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۰ ۲۰:۴۳:۰۰
| |

وزیر ورزش و جوانان خبرداد؛

وجود 3 هزار و 600 طرح نیمه تمام ورزشی در کشور

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان از وجود 3 هزار و 600 طرح نیمه تمام ورزشی در کشور با برآورد 140 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آنها خبر داد.

وجود 3 هزار و 600 طرح نیمه تمام ورزشی در کشور
کد خبر: 259696
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۰ ۲۰:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| مسعود سلطانی فر شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران کاشان گفت: سالانه 150 تا 200 طرح به بهره برداری می رسد اما تا پایان سال جاری با تلاش مضاعف همکاران و مسوولان 500 طرح تکمیل خواهد شد.


وی افزود: چهار هزار و 500 طرح 2 سال پیش داشتیم که تعداد زیادی از آنها با وجود تنگناهای اعتباری به بهره برداری رسید اما قبول داریم که سرانه ورزشی در کشور پایین است و بر این اساس تلاش داریم تا با کمک سایر دستگاه ها نسبت به افزایش سرانه ورزشی اقدام کنیم.


وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: نزدیک به 10 تا 12 سالن 6 هزار نفری، 2 ورزشگاه 15 هزار نفری در ارومیه و زنجان باید تکمیل شود و یکی دو سالن سرپوشیده دو و میدانی نیز برای سال آینده در خرم آباد، یزد و ‌اردبیل تکمیل خواهد شد.


وی به بهره برداری از سه پیست دوچرخه سواری در کرمان اشاره کرد و ادامه داد: دو پیست هم در مازندران و گیلان سال آینده راه اندازی می شود و بنا داریم تا این طرح های بزرگ از جمله در کاشان تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.


وی در مورد واگذاری مکان های ورزشی دولتی به بخش خصوصی نیز اضافه کرد: ظرفیت هایی در قانون بودجه مانند ماده تبصره 27 پیشین و تبصره 19 کنونی که در حقیقت اجرا، تکمیل و‌بهره برداری از طرح های نیمه تمام با کمک منابع بخش خصوصی است، خوب پیش می رود و بر اساس ارزیابی سازمان برنامه و بودجه جزو چند وزارتخانه برتر هستیم.


وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تمایل بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در طرح های ورزشی به ویژه استخرها یادآور شد: برای ساخت استخری در قم بخش خصوصی 40 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده و در استان اصفهان نیز آمارها نشان می دهد که تعداد قابل توجهی از طرح های نیمه کاره در حال ارزیابی برای واگذاری و تکمیل با استفاده از منابع بخش خصوصی است.


وی در مورد طرح های ورزشی کاشان نیز عنوان کرد: سالن ورزشی سه هزار نفری این شهر مانند بسیاری طرح های دیگر به دلیل کمبود منابع متوقف شده که امید می رود سال آینده با اختصاص ردیفی برای آن، تا پایان سال 99 به بهره برداری برسد.


سلطانی فر همچنین در دیدار با نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان گفت: امسال کشور از رویدادهای ورزشی پربار و حضور ورزشکاران در رویدادهای بین المللی با عنایت های خداوند سبحان، حمایت رهبری معظم انقلاب، دولت و مردم با موفقیت همراه بوده است.


وی اضافه کرد: حضور در جام جهانی و کسب نتیجه ای قابل قبول در یک گروه سخت، دریافت بیشترین مدال ها پس از انقلاب در بازی های آسیایی جاکاراتا، رتبه سوم مسابقه های پاراآسیایی جاکارتا، ارتقا به رتبه هفت از 24 در المپیک جوانان و راهیابی 2 تیم فوتبال باشگاهی جزو هشت تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا از جمله این رویدادها بود.


وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: مجموع این موفقیت ها با وجود فشارهای اقتصادی، موجب نشاط و سرور مردم را فراهم آورده است.

از محرومیت ورزشی کاشان تا لزوم رعایت فقه و اخلاق در ورزشگاه ها


نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان نیز در این دیدار گفت: فقه و اخلاق ورزشی که همان رشادت و جوانمردی در قهرمانان سنتی است باید در ورزشگاه ها رعایت شده و در این راستا تشکیل کارگروهی شامل حوزویان، دانشگاهیان و حقوقدانان برای مشخص کردن موارد جایز و غیرجایز در امر ورزش ضروری به نظر می رسد.


آیت الله عبدالنبی نمازی با اشاره به برخی برخوردها در رشته ورزشی فوتبال تاکید کرد: اذیت کردن، آسیب رساندن و بی توجهی به حقوق دیگران در فوتبال نیز جایز نیست و باید حذف شود.


وی بیان کرد: آینده ملت به قشر جوان به عنوان سرمایه های حقیقی کشور گره خورده و آنها در صورتی به موفقیت خواهند رسید که از نعمت های امنیت و سلامت بهره مند باشند.


امام جمعه کاشان همچنین با اشاره به لزوم مراقبت از جوانان در برابر توطئه های دشمنان و توجه بیشتر به این قشر افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تغییرهایی در حوزه ورزش صورت گرفته اما نیازمند تحولی اساسی می باشد.


نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: میانگین سرانه ورزشی در استان اصفهان 44 سانتیمتر، در آران و بیدگل 40 سانتیمتر و در کاشان 19 سانتیمتر است.


سید جواد ساداتی نژاد اضافه کرد: سرانه ورزشی کاشان به عنوان دومین شهر استان اصفهان از نظر جمعیتی، این منطقه را در رتبه بیست و چهارم قرار می دهد.


وی با اشاره به برخی از کاستی ها بیان کرد: پیست تارتان ورزشگاه 15 هزار نفری، ورزشگاه سه هزار نفری که 11 سال است به حال خود رها شده و چمن ورزشگاه مشکلاتی داشته و نیازمند اعتبار هستند.


وزیر ورزش و جوانان برای بازدید از چند طرح ورزشی در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل و شرکت در آیین تجلیل از قهرمانان و حامیان ورزش کاشان به شمال استان اصفهان سفر کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها