پروانه سلحشوری، عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی:

ماهیت صداوسیما نظارت بردار نیست/ تلویزیون نتوانسته جایگاه خودش را بین مردم داشته باشد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ماهیت صدا و سیما به گونه‌ای است که نظارت بردار نیست. مجلس دو نماینده در شورای نظارت بر صدا و سیما دارد که معمولا آن ها باید منعکس کننده صحبت‌های نمایندگان و اعتراضات به روندهایی باشد که در تلویزیون انجام میشود و با این حال ولی آنجا هم این دو نماینده اختیار چندانی ندارند.

ماهیت صداوسیما نظارت بردار نیست/ تلویزیون نتوانسته جایگاه خودش را بین مردم داشته باشد
کد خبر: 259750
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۱ ۰۸:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| پروانه سلحشوری با اشاره به انتقاد برخی از چهره های فرهنگی نسبت به برنامه‌های اخیر صداوسیما، اظهار کرد: ماهیت صدا و سیما به گونه‌ای است که نظارت بردار نیست. مجلس دو نماینده در شورای نظارت بر صدا و سیما دارد که معمولا آن ها باید منعکس کننده‌ی صحبت‌های نمایندگان و اعتراضات به روند هایی باشد که در تلویزیون انجام میشود و با این حال ولی آنجا هم این دو نماینده اختیار چندانی ندارند.

سلحشوری اضافه کرد: نمی دانم اسم این برنامه‌ها و نظرسنجی‌های صداوسیما که با محوریت سلبریتی ها در صداوسیما اجرا می شود را «شرط بندی» بگذاریم یا نه، اما هرآنچه است این نوع برنامه ها پیشتر ممنوع بود، حالا چگونه این ها موجه شدند خودش جای سوال دارد. من شخصا وقتی یکبار در حال تماشای تلویزیون بودم، باخودم گفتم چرا انقدر صداوسیما به این نوع برنامه ها روی آورده است. نکته ی دیگر آنکه، در برخی گزارش ها که البته صحت و سقمش را نمی دانم، گفته شده بود که مثلا در برنامه ای در دو روز متوالی یک نفر برنده شده است. این‌ها تخلف هم هست، ولی من بعنوان نماینده کاری از دستم بر نمی‌آید.

وی با بیان اینکه اقدامات جدید صداوسیما در جهت جذب مخاطب است، گفت: تلویزیون که متاسفانه نتوانسته جایگاه واقعی خودش را در بین مردم داشته باشد، شاید در این وانفسا، احساس می کند که با نمایش چنین برنامه هایی و با استفاده از سلبریتی ها بتواند مخاطب به خود جذب کند. احتمالا صداوسیما از طریق نظرسنجی به نتیجه رسیده است. بنابراین مساله این است به نظرم آنها این کار را انجام دادند که شاید مخاطب بیشتری داشته باشند. مجلس و کمیسیون فرهنگی تاکنون اقدام خاصی در این باره انجام نداده است. من شخصا از منتقدان صداوسیما هستم و از برنامه هایی که این اواخر پخش شده، حیرت کردم.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها