کد خبر: 259834
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۱ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تخصیص اعتبارات دولتی برای بهسازی بافت فرسوده اصفهان

معاون وزیر راه و شهرسازی از تخصیص اعتبار 300میلیارد تومانی با هدف بازآفرینی بافت فرسوده به استان اصفهان خبر داد و گفت: میزان بازآفرینی بافت فرسوده در استان اصفهان هم از لحاظ مساحت و هم از نظر جمعیت نسبت به سایر استان‌ها تا حدودی زیاد است.

تخصیص اعتبارات دولتی برای بهسازی بافت فرسوده اصفهان
کد خبر: 259834
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۱ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان بازآفرینی بافت فرسوده در استان اصفهان هم از لحاظ مساحت و هم از نظر جمعیت نسبت به سایر استان‌ها تا حدودی زیاد است.

عشایری با اشاره به تشکیل این جلسه بعد از 16 ماه افزود: تبیین کل بازآفرینی شهری و ظرفیتی که در اختیار استان قرار گرفته بررسی و حدود 300میلیارد تومان منابع مالی را به استان اصفهان اعلام و ابلاغ شده است.

وی با اشاره به نیاز هزار و 250 میلیارد تومانی این استان برای اجرای طرح بازآفرینی گفت: حدود 300میلیارد از سوی وزارت راه و شهرسازی و بقیه از طریق شهرداری‌ها و سهم اعظم آن از بخش خصوصی تامین می‌شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل عمران و بهسازی شهری ایران افزود: برای حدود 5 هزار و 500 واحد در استان اصفهان، 246 میلیارد تومان تسهیلات اختصاص می‌یابد که برای شهر اصفهان 50 میلیون تومان وام با سود 9 درصد و 60 میلیون تومان با سود 18 درصد است.

عشایری با اشاره به وام دیگر شهرها گفت: 40میلیون تومان وام 9 درصد و 70میلیون تومان وام 18درصد و جمعا 90میلیون تومان به هر واحد مسکونی در شهرستان‌ها تعلق می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساز و کارهای اجرای این طرح در استان اصفهان قابل اجرا است، اضافه کرد: از 6 هزار میلیارد اعتبار در کل کشور، 4هزار و 500میلیارد تومان برای تسهیلات ساخت مسکن و 1هزار و 500میلیارد تومان نیز برای عملیات عمرانی و نوسازی و بهسازی در بافت‌های هدف بازآفرینی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: با این فرایند، شرایطی را برای توسعه دهندگان مسکن و مردمی که در بافت فرسوده سکونت دارند، فراهم کنیم تا فرصتی برای بهسازی مناطق و محله در شهر اصفهان صورت گیرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها