کد خبر: 259840
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۱ ۱۲:۰۵:۰۰
| |

سید محمدحسن ابوترابی‌فرد،‌ خطیب موقت نمازجمعه تهران:

ایران دنیای استکبار را در موضع انفعال قطعی قرار داده است

سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد،‌ خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: اگر نظام جمهوری اسلامی ایران دنیای استکبار را در حیرت فروبرده، دستاورد عمل صالح است.

ایران دنیای استکبار را در موضع انفعال قطعی قرار داده است
کد خبر: 259840
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۱ ۱۲:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران با خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد. وی با قرائت آیاتی از سوره انفال به موضوع حیات عقلانی و معرفتی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: کسی تحت انذار پیامبر قرار می‌گیرد حیات عقلانی دارد.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه انسانی که سخن خداوند متعال را استماع می‌کند و به مبدا معاد ایمان دارد، این انسان زنده است، تصریح کرد: انسان زنده فردی عالم خواهد بود چراکه خشیت از خدا ثمره علم و معرفت است و این معرفتی دستاورد عمل صالح است.

اهم اظهارات ابوترابی به شرح زیر است:

* اگر نظام جمهوری اسلامی ایران دنیای استکبار را در حیرت فروبرده و در موضع انفعال قطعی قرار داده است، دستاورد عمل صالح است. این عمل صالح، دستاورد معرفت خداوند، اطاعت از پیامبر و تسلیم شدن در برابر وحی است که انسان و جامعه را متحول و جبهه مقاومت را خلق می‌کند.

*اقتصاد در جامعه اسلامی هدف نیست بلکه ابزار است، برای تعالی جامعه و تکامل انسان و تعالی جامعه انسانی و برای رسیدن به معرفت به اقتصاد مولد نیاز داریم. حیات با علم مساوی است، اقتصاد و توسعه برای تربیت انسانی است که در راه سیره امیرالمومنین قدم بر می‌دارد و باید.

* ما باید برای حرکت و تعالی جامعه، استحکام و اقتدار جامعه انسانی و اسلامی به حوزه اقتصاد توجه ویژه‌ای داشته باشیم، ما نیازمند اقتصاد مولد، سالم، متکی به علم و دانش بنیان به جای اقتصاد مبتنی بر نفت نیازمندیم که مجلس باید در آستانه بودجه به این حقیقت چشم بدوزد.

*مجلس شورای اسلامی در حال بررسی لایحه بودجه است، این لایحه تبیین کننده نقشه راه کشور در طی یکسال است که برخی از تحلیلگران اقتصادی و سیاسی کشور می‌گویند نقشه راه را به ما بدهید تا ما تحلیل خود را از وضعیت حوزه‌های مختلف بگوییم.

منبع: خبرگزاری‌ها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها