کد خبر: 259998
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۱ ۱۹:۰۰:۰۰
| |

داوود محمدی،‌ رئیس کیسیون اصل ۹۰ مجلس مطرح کرد:

استخدام حدود 19 هزار پرستار در کشور/ مصوبه تعرفه‌گذاری پرستاری اجرایی نشده

داوود محمدی،‌ رئیس کیسیون اصل 90 مجلس خبر داد که در لایحه بودجه امسال، استخدام حدود 19 هزار پرستار در دستور کار قرار گرفته است.

استخدام حدود 19 هزار پرستار در کشور/ مصوبه تعرفه‌گذاری پرستاری اجرایی نشده
کد خبر: 259998
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۱ ۱۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| داوود محمدی،‌ رئیس کیسیون اصل 90مجلس شورای اسلامی در جشن روز پرستار که در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، بیان کرد: تعرفه‌گذاری قانون نظام پرستاری در سال 86 به تصویب رسیده اما اجرایی نشده و یکی از ایرادات وارده اجرایی نشدن قانون مصوب است.

وی با بیان اینکه در سال 96 از سوی کمیسیون اصل 90 وزیر وقت بهداشت دعوت شد و از ایشان درخواست کردیم قانون مصوب مجلس به اجرا درآید، اظهار داشت: یک سال از این موضوع گذشته و قانون مصوب هم اجرایی نشده است. در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، پیگیری قوانین مصوب شده اما اجرایی نشده هستیم که در دولت‌های مختلف این امر وجود داشته و حتی پرونده‌هایی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

نماینده قزوین در مجلس اضافه کرد: اجرای تعرفه‌گذاری نسبت به پرستاران لازم و حق مسلم آنان است و ما به طور جدی پیگیر اجرایی شدن قانون هستیم و این پرونده در کمیسیوان اصل 90 باز است. با توجه به تسلط سرپرست وزارت بهداشت نسبت به موضوعات برنامه و بودجه، امیدواریم قانون مصوب شده مجلس در خصوص پرستاران اجرایی شود.

محمدی پرستاران را مهم‌ترین حلقه و تیم سلامت ذکر و تصریح کرد: با توجه به برخورد و ارتباط شبانه‌روزی پرستاران با بیماران و نزدیکی با آنان، باید به این قشر توجه ویژه شود و در رفع مشکلات آنان اهتمام ورزیده شود.

وی به اشاره به لایحه بودجه خاطرنشان کرد: امسال در لایحه بودجه، استخدام حدود 19 هزار پرستار در دستورکار قرار گرفته که وعده خوبی است و در قانون و بودجه هم آمده است.

رییس کمیسیون اصل 90 با بیان اینکه نامگذاری روز ولادت حضرت زینب (س) به نام روز پرستار مایه مباهات جامعه پرستاری است که باید گرامی داشته شود، ابراز داشت: با بودجه فعلی هم اگر خوب مدیریت شود می‌توان قانون مصوب مجلس در زمینه تعرفه‌گذاری نسبت به پرستاران را اجرا کرد که دربرنامه ششم توسعه مجلس این موضوع گنجانده شده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها