سیدحسن حسینی شاهرودی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

لابی‌ها در بودجه باید در جهت نگاه ملی باشد/ بودجه از پشتوانه علمی برخوردار نیست/ دولت از برخی اولویت‌ها در کشور غافل شده است/ ما وفور منابع عمرانی در کشور نداریم و با حداقل‌ها سر می‌کنیم

یک نماینده مجلس تاکیدکرد: لابی‌ها به بودجه باید در جهت نگاه ملی باشد و این یک اصل است. نمایندگان ملت باید نگاه ملی داشته باشند و برای ما منافع ملی از منافع منطقه‌ای اولی‌تر است و منافع شخصی در رده آخر قرار دارد.

لابی‌ها در بودجه باید در جهت نگاه ملی باشد/ بودجه از پشتوانه علمی برخوردار نیست/ دولت از برخی اولویت‌ها در کشور غافل شده است/ ما وفور منابع عمرانی در کشور نداریم و با حداقل‌ها سر می‌کنیم
کد خبر: 260121
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده شاهرود و میامی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، با انتقاد از عدم وجود آمایش سرزمین در کشور، گفت: در کشورمان آمایش سرزمین نداریم و برنامه‌ها و بودجه سالانه ما دچار مشکل است و ما با حداقل‌هایی که در بودجه داریم باید الویت‌های برنامه‌مان را مشخص کنیم.

او ادامه داد: نمی‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که برنامه ای چیده شده و بودجه بر اساس اولویت‌های اساسی کشور تخصیص پیدا کرده و به مجلس ارسال شده است. بودجه از پشتوانه علمی برخوردار نیست و پیشتوانه علمی یعنی آمایش سرزمین که در کشور نتوانسته ایم آن را ترسیم کنیم که همه موظف باشند بر این اساس حرکت کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به دلیل بخشی نگری در کشور، تاکید کرد: مشکل بخشی بودن ناشی از این است که دولت از برخی اولویت‌ها در کشور غافل می‌شود. امروز آب جزو اولویت‌های کشورمان است و برای تمام شهروندان باید تامین شود.

حسینی شاهرودی گفت: نباید کار به جایی برسد که نمایندگان به برنامه‌های دولت ورود و دخالت کنند بلکه باید مشکلات مناطق جزو برنامه های دولت باشد و برنامه و توسعه متوازن را ببیند و عدالت محور حرکت کند. دولت باید در قالب آمایش سرزمین حرکت کند که شاهد این موضوع نیستیم.

او اظهارکرد: لابی ها باید در جهت نگاه ملی باشد و این یک اصل است. نمایندگان ملت باید نگاه ملی داشته باشند و برای ما منافع ملی از منافع منطقه ای اولی‌تر است و منافع شخصی در رده آخر قرار دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: باید ساز و کاری در بودجه ترسیم شود که من به عنوان نماینده ای که اختیار دارم بر اساس قانون اساسی در تمام امورات کشور اظهار نظر کنم نگاهم به سمت مسایل ملی برود یعنی احساس کنم توسعه متوازن در بودجه ایجاد شده و بودجه عدالت محور است و اولویت های اساسی کشور در آن دیده شده است.

حسینی شاهرودی خاطرنشان کرد: بنابراین اگر چنین تصوری وجود داشته باشد در خصوص اولویت های اساسی بحث می کنم که اولویت اساسی اشتغال، آب،معیشت مردم، حقوق بازنشستگان و ... است و نگاه ملی بر آن وجود دارد.

او گفت: با تخصیص 10 درصد به بودجه عمرانی در بودجه عمومی کشور که از این میان 5 درصد بیشتر هم تخصیص پیدا نمی کند که آن هم در قالب اوراق است، جایی برای چانه زنی باقی نمی ماند که نماینده به دنبال چانه‌زنی و منافع بخشی و منطقه ای‌اش باشد. اما از سر ناچاری و اولویت و اضطرار نماینده راهی نمی بیند جز اینکه پیشنهاد بدهد ولابی کند تا امتیازی را برای حوزه انتخلبیه خود بگیرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: قالب پیشنهاداتی که نمایندگان برای حوزه انتخابیه خود دارند حداقل‌هایی است که نیاز آن حوزه است. چون ما وفور منابع عمرانی را در کشور نداریم با حداقل ها سر می کنیم و نماینده نمی خواهد منافعی از بیت المال را هرز دهد و از بین ببرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها