مدیر یک مدرسه در انگلستان:

دانش‌آموزان گرسنه در سطل زباله دنبال غذا هستند

مدیر یک مدرسه در مورکم در لانکاشر در شمال غربی انگلستان می‌گوید دانش‌آموزان مدرسه او به حدی گرسنه هستند که پس از ورود به مدرسه در سطل آشغال‌ها دنبال غذا می‌گردند.

دانش‌آموزان گرسنه در سطل زباله دنبال غذا هستند
کد خبر: 260161
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ۱۱:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| شماری از نمایندگان پارلمان بریتانیا از احزاب مختلف از دولت این کشور خواسته‌اند تا برای مقابله با «ناامنی غذایی» به‌خصوص میان دانش‌آموزان، معاونتی را به این کار اختصاص دهد.

شیوون کالینگوود مدیر مدرسه مورکم در لانکاشر می‌گوید از هر ده دانش‌آموز این مدرسه، یکی از آنها از خانواده‌ای است که نیازهای غذایی خود را از بانک غذایی (جایی که به نیازمندان کمک می‌کند) تامین می‌کند.

یونیسف، صندوق کودکان ملل متحد در سال 2017 در گزارشی گفته بود 19 درصد کودکان زیر 15 سال بریتانیا در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که با مشکل تامین غذا مواجه هستند.

دولت محافظه‌کار بریتانیا می‌گوید تعداد کودکانی که در خانوارهای بیکار زندگی می‌کنند، در پایین‌ترین سطح خود است.

شیوون کالینگوود گفته است در حال حاضر در مدرسه او 35 دانش‌آموز وجود دارند که خانواده‌هایشان از بانک غذایی استفاده می‌کنند. او می‌گوید احتمالاً تعداد چنین خانواده‌هایی بیشتر است و آمار موجود تنها در باره خانواده‌هایی است که مدرسه از آن باخبر است.

خانم کالینگوود می‌گوید: «وقتی کودکان از غذا محروم می‌شوند، روی رفتار آنها اثر می‌گذارد و فقط درباره غذا فکر می‌کنند و ما کودکانی داریم که هسته‌های میوه‌ها را از سطل آشغال‌ها بر می‌دارند. ما بچه‌هایی داریم که چیزی برای خوردن ندارند و بچه‌هایی هستند که تنها فکر و ذکرشان غذا است.»

مدیر این مدرسه گفته است: «از اینکه پدر و مادر این بچه‌ها وقتی به مدرسه می‌روند و با گفتن اینکه چیزی برای تامین غذای بچه‌هایشان ندارند به گریه می‌افتند، دچار اندوه می‌شود.»

او می‌گوید خانواده‌هایی هستند که مرتب به همدیگر مواد غذایی قرض می‌دهند و این مشکلی است که رو به افزایش است.

منبع: مشرق

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها