موزه آمستردام:

«‌گل‌های آفتاب‌گردان»‌ ون‌گوگ ترمیم می‌شود

موزه آمستردام ون‌گوگ اعلام کرد یکی از تابلوهای «‌گل‌های آفتاب‌گردان»‌ ون‌گوگ که برای قرن‌های متمادی یکی از مهم‌ترین نقاشی‌های دنیا محسوب می‌شد، به‌زودی ترمیم خواهد شد.

«‌گل‌های آفتاب‌گردان»‌ ون‌گوگ ترمیم می‌شود
کد خبر: 260185
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| موزه آمستردام ون‌گوگ امروز اعلام کرد، این نقاشی به منظور تحقیق و ترمیم از دیوار برداشته شده است.

این تصمیم چند ماه پس از این گرفته شد که دانشمندان متوجه شدند انتخاب رنگ زرد خاص این هنرمند سبب شده تا گلبرگ‌ها و ساقه گل‌های این نقاشی به رنگ قهوه‌ای تغییر کند.

به گزارش ایندیپندنت، این اثر هنری متعلق به سال 1889 است و تنها یکی از چندین نقاشی گل آفتاب‌گردان این هنرمند است.

این نقاشی مشهور که ون‌گوگ برای خلق آن تنها از سه نوع رنگ زرد استفاده کرده، بیست و دوم فوریه ترمیم خواهد شد.

سخنگوی ارشد این موزه دلیل این ترمیم را فاش نکرد اما تاکید کرد تغییر رنگ رنگدانه‌های این نقاشی محور اصلی این تحقیق است و افزود نتایج به دست آمده طی هفته‌های آتی اعلام خواهد شد.

سال گذشته، مشخص شد نوعی رنگندانه زرد کرومی خاص که ونگوگ از آن استفاده کرده،‌ سبب تغییر رنگ نقاشی «گل‌های آفتاب‌گردان» شده است. این کشف، نتیجه‌ دو سال پژوهش علمی محققان هلندی و بلژیکی در موزه آمستردام است که محل نگهداری بزرگ‌ترین مجموعه آثار این نقاش نامدار هلندی است.

این موزه پنج سال پیش میزان نور گالری‌های خود را کاهش داد تا شرایط بهتری برای حفظ و نگهداری 200 نقاشی و 400 طراحی ایجاد کند.

با این که در حال حاضر این تغییرات برای چشم غیرمسلح انسان خیلی قابل مشاهده نیستند اما در طول زمان این نقاشی کمرنگ‌تر خواهد شد.

قیمت این نقاشی با وجود نسخه دیگر آن در لندن، بیش از 100 میلیون پوند برآورد شده است.

زمانی که ونگوگ در «آرلس» ـ شهری در شمال فرانسه ـ زندگی می‌کرد، دیوارهای محل اقامت خود را با نقاشی‌های گل‌های آفتاب گردانش تزئین کرد و آن را «خانه زرد»‌ نامید.

دورانی که ون گوگ در «آرلس»‌ زندگی می‌کرد از رنگ زرد در آثار بسیاری از کارهایش از جمله «گل‌های آفتاب‌گردان»،‌ «‌شب پرستاره»، «‌مزراع گندم»‌ و «‌خانه زرد»‌ استفاده کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها