ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

قالیباف و رییسی با هم اختلافاتی دارند/ روش‌ها در جمنا اپیدمی شده و تغییرناپذیر است/ جمنا فکر نکند می‌تواند برای تمام جامعه اصولگرایی تصمیم‌ بگیرد/ شیخوخیت در جمنا مطرود است

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با انتقاد از نوع رویکردها در جمنا، گفت: جمنا باید از لاک خودش خارج شود و فکر نکند برای تمام جامعه اصولگرایی تصمیم‌گیرنده است. اینکه درحلقه بسته‌ی برخی از چهره ها به تصمیم می‌رسند و آن تصمیم را نسخه شفابخشی برای دیگران می‌پندارند، بزرگترین و عمده‌ترین مشکل جمناست.

قالیباف و رییسی با هم اختلافاتی دارند/ روش‌ها در جمنا اپیدمی شده و تغییرناپذیر است/ جمنا فکر نکند می‌تواند برای تمام جامعه اصولگرایی تصمیم‌ بگیرد/ شیخوخیت در جمنا مطرود است
کد خبر: 260198
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۶ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در پاسخ به سوالی درباره بروز اختلافات در بین اعضای ارشد جمنا به اعتمادآنلاین گفت: من اطلاع دقیق ندارم. البته یک مصاحبه‌ای قبلا شده بود. آن زمان اظهارات آقای قالیباف و رییسی منشتر شد که نشان از یک اختلاف و جهت‌گیری‌های متفاوتی داشت که اگر در ادامه آن مباحث جدیدی مطرح شده باشد، من اطلاعی ندارم.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره پیشنهاد تشکیل شورای وحدت، گفت: این از جمله موضوعاتی است که در دوره‌های گذشته هم هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شدیم، بیشتر تکرار می‌شد ولی این تکرار در هیچ دوره‌ای به خودش جامه عمل نگرفت. صرفا یک حرف بود و طرح این موضوع از سوی افراد و نوعا کسانی که خودشان در این حلقه تصمیم‌گیری حضور دارند، صورت گرفته و این را به عنوان یک آرزو همواره مدنظر داشتند ولی هیچگاه محقق نشده است.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین افزود: این همان قصه تکراری است و به لحاظ عملی نشدنش من از آن به عنوان یک تراژدی یاد می‌کنم. تراژدی از این نظر که حرف از وحدت رویه و تکیه بر این مساله بسیار مهم و تعیین‌کننده از زبان تصمیم‌گیرندگان و کسانی که در حوزه تصمیم‌گیری هستند ولی هیچگاه شکل جدی و عمل پیدا نکرده است و این بار هم فکر می‌کنم که این سازناکوک را دوباره کوک کرده اند. سازناکوکی که بد کوک می‌شود و جواب نمی‌دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که شما قبل از انتخابات 96 در اعتراض به سازوکار جمنا گفته بودید که تا زمان اصلاح رویه‌ها در این مجموعه شرکت نخواهید کرد و اگر این اصلاحات انجام شود در جمنا حاضر خواهید شد، تصریح کرد: ما با اشخاص و چهره‌ها و شخصیت‌هایی که در جمنا فعالیت می‌کنند، مساله‌ای و مشکلی نداریم. ایرادما همواره به تاکتیک ها و «خود حاکمیتی‌ها» بوده که متاسفانه هیچ‌گاه تذکرات ما را جدی نگرفتند و به همین دلیل همواره با شکست مواجه شدند.

رئوفیان ادامه داد: طبعا اگر روش‌ها و رویه‌ها را اصلاح‌کنند و اگر قواعد بازی را رعایت کنند و بر کارها و تصمیم‌گیری‌ها قاعده حاکم باشد و نه اشخاص، اگر احساس نکنند به دور الزامات یک کار تشکیلاتی و یک سازمان سیاسی به تصمیم برسند بلکه بایدها و نبایدهای رسیدن به یک تصمیم در یک تشکیلات و سازمان سیاسی را رعایت کنند، چرا شرکت نکنیم.

به گفته وی، ما که با این افراد دشمنی و مشکل و مساله نداریم. اشکال و نقد ما به روش ایشان و نوع برخورد ایشان با مسایل و نگاه آنان چنین است که جمع محدودشان را منبع الکفایه می‌دانند و فکر می‌کنند که همه آنچه مصلحت اصولگرایی است، در حلقه محدودی که برخی از چهره‌های محدود نمایندگی برخی احزاب و تعداد کثیری از آنان شخصیت حقیقی بوده و تصمیم‌گیری می‌کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اصلا قابل دفاع نبود که در آستانه انتخابات در یک جمع 3 هزار نفره بین 10 تا 12 نفری که مطرح بودند، اسمی از یک فردی ببرند و برای یکی صلوات بفرستند و آن یکی بداند که او در قاعده بازی نیست و برود انصراف بدهد و اصلا نام‌نویسی نکند. همچنین شخصیت‌های ارزشمند و دارای برنامه مانند محسن رضایی عملا حذف شده و افراد تازه‌کار در صدر جدول قرار بگیرند. این روند با کدام روش و سازوکار انتخاباتی انجام گرفته است. انتقادها به جمنا مربوط به روش‌هاست و ما این روش‌ها را که ارزیابی می‌کنیم در نهایت به پیروزی ختم نمی‌شود.

او در ادامه با بیان اینکه امروز می‌دانیم اختلافاتی بین آقایان رییسی و قالیباف وجود دارد ولی منشا دقیق آن را نمی‌دانیم، گفت: این اختلافات برگرفته از همان روش‌ها و رویه‌هایی است که ما به آن انتقاد داریم. من به این نوع روش مهندسی و سازماندهی در جمنا انتقاد دارم. جمنا باید از لاک خودش خارج شود و فکر نکند برای تمام جامعه اصولگرایی تصمیم‌گیرنده است. اینکه درحلقه بسته‌ برخی از چهره ها به تصمیم می‌رسند و آن تصمیم را نسخه شفابخشی برای دیگران می‌پندارند، بزرگترین و عمده‌ترین مشکل جمناست.

رئوفیان ادامه داد: اینکه در جمنا فکر می‌کنند می‌توان هنوز شیخوخیت کرد و یا می‌توانند لیدر باشند و بقیه تبعیت کنند و یا خودشان را فرماندار و دیگران را فرمانبر بدانند، مطرود و مذموم و ناپسند است. البته من بعید می‌دانم که در جمنا بتوانند این نگاه را که اپیدمی شده است را اصلاح کنند، مگر آنکه معجزه‌ای رخ بدهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها