معاون وزیر کار:

خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان آور است

حاتم شاکرمی معاون تنظیم روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: از نظر این وزارتخانه، خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان آور است.

خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان آور است
کد خبر: 260213
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ۱۲:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد سلطانی فر معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجشنبه هفته گذشته گفت: اگرچه قرار گرفتن شغل خبرنگاری در حیطه مشاغل سخت مورد پیگیری این وزارتخانه و خبرنگاران است ولی هنوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این امر را نپذیرفته است.


درهمین راستا، حاتم شاکرمی روز شنبه گفت: بر اساس آئین نامه مشاغل سخت و زیان آور، حرفه خبرنگاری در این گروه لحاظ شده است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیچ عنوان نسبت به این امر دیدگاه مغایری ندارد.


وی افزود: هیات های تطبیق قوانین نسبت به این آیین نامه و ضرورت اجرای آن نیز اشراف کامل دارند.


معاون تنظیم روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با توجه به اینکه سخت و زیان آور بودن حرفه خبرنگاری در آئین نامه مشاغل سخت و زیان آور گنجانده شده و ضرورت اجرای آن به هیات های تطبیق اطلاع رسانی شده است، وزارت کار در تشخیص خبرنگاری به عنوان شغل سخت و زیان آور مشکلی ندارد.


شاکرمی اضافه کرد: خبرنگارانی که متقاضی استفاده از مزایای آئین نامه سخت و زیان آور هستند، باید ابتدا درخواستی را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دهند که این وزارتخانه در تعریف مصادیق خبرنگاری تفاوت دیدگاه داشته و همین امر موجب می شود تا تقاضای برخی خبرنگاران برای استفاده از آیین نامه، مورد تایید قرار نگیرد.


شاکرم تاکید کرد: اگر تعریف مصادیق خبرنگاری از سوی وزارت فرهنگ انجام شود، بدون تردید وزارت تعاون نسبت به اینکه خبرنگاری جزوی مشاغل سخت است تردید ندارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها