کد خبر: 260219
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ۱۹:۳۵:۰۰
| |

شهاب آگاهی کارگردان تئاتر «پرومته/ طاعون» در گفت‌وگوی ویدئویی با «اعتمادآنلاین»:

موزیکالیته ابزاری برای بیان غریزه و شهود است/ «نسبت با جهان پیرامون» پرسش بنیادین در تئاتر ما محسوب می‌شود

کارگردان تئاتر «پرومته/ طاعون» ضمن تاکید بر نقش پررنگ موزیکالیته در این تئاتر و اینکه موزیکالیته ابزاری برای بیان غریزه و شهود است، می‌گوید: این تاکید بر موزیکالیته بدان معنا نیست که متن جایی ندارد، بلکه قبل از شروع کار اعضای گروه بر روی متن تامل دارند و کانسپت‌های برانگیزاننده‌ای مثل ترس، تنهایی و خشونت را واکاوی می‌کنند.

حجم ویدیو: 11.72M | مدت زمان ویدیو: 00:03:41 دانلود ویدیو
کد خبر: 260219
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ۱۹:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| «پرومته/ طاعون» آخرین اثر گروه تئاتر بِین است که در جریان پرداختن به پروژه تراژدی انسان معاصر تولید شده است. انسان معاصری که با همه دردها و رنج‌هایش هنوز در حال مبارزه است برای آنچه زندگی نام دارد.

تئاتر«پرومته/ طاعون» به کارگردانی شهاب آگاهی اقتباسی‌ است از نمایش «پرومته در زنجیر» اثر آشیل و «طاعون» اثر کامو. اما آنچه بیش از همه در این نمایش نقش اصلی را ایفا می‌کند موزیکالیته است.

شهاب آگاهی کارگردان این نمایش، به تئاتر به مثابه یک پژوهش نگاه می‌کند یا شاید بهتر باشد بگوییم به پژوهش به مثابه یک تئاتر می‌نگرد و از رهگذر آن اجرای گروهش را بر موزیکالیته بنا می‌کند.

به بهانه اجرای تئاتر «پرومته/ طاعون» در تالار چارسو تئاتر شهر، گفت‌وگوی کوتاه ویدئویی داشتیم با شهاب آگاهی کارگردان این تئاتر تا از چگونگی شکل‌گیری کار و چراییِ پررنگ بودن موزکالیته صحبت کنیم.

شهاب آگاهی می‌گوید: آن لحظاتی برای گروه تئاتر «بین» جذاب به نظر می‌رسد که پر از غریزه و شهود است و بهترین ابزاری که می‌تواند به ما بگوید این غریزه و شهود چگونه اتفاق می‌افتد، موزیکالیته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها