عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

طی 40سال از گذشت انقلاب 100 فرودگاه احداث شده است

احمد انارکی محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : طی 40 سال پس پیروزی انقلاب اسلامی یکصد فرودگاه در نقاط مختلف کشور ایجاد شد که از دستاوردهای مهم به شمار می رود.

طی 40سال از گذشت انقلاب 100 فرودگاه احداث شده است
کد خبر: 260245
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ۱۵:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد انارکی محمدی به دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی طی 40 سال گذشته اشاره کرد و گفت: توسعه فرودگاهها در کشور و جابه جایی افراد و انتقال کالاها در داخل و خارج یکی از مهمترین برنامه های دولت بود که در طول سال های پس از پیروزی انقلاب به آن پرداخته شد .


وی بیان کرد: فرودگاه زیرساختی است که می توان از آن در بحث گردشگری و شناساندن ظرفیت های گوناگون موجود در استان های مختلف به گردشگران داخلی و خارجی بهره مند شد.


انارکی محمدی تصریح کرد: در حوزه گردشگری فضاهای بکری در جای جای کشور وجود دارد که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ناشناخته بودند و بعد از انقلاب اسلامی بسیاری از اماکن تاریخی، آثار و ابنیه های گردشگری شناسایی و احیا شده است.


انارکی محمدی بیان کرد: استفاده از هواپیماهای کوچک در راستای شناسایی آثار گردشگری به گردشگران داخلی زیرساختی است که اگر اجرایی شود می تواند مفید واقع باشد.


نماینده مردم شهرستانهای رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی به توسعه فرودگاهی در استان کرمان طی 40سال گذشته اشاره کرد و افزود: فرودگاه کرمان از 2پرواز در هفته و تنها به مقصد تهران در قبل از انقلاب هم اکنون به فرودگاه بین المللی تبدیل شده و طی مدت یاد شده چهار فرودگاه در دیگر مناطق استان کرمان از جمله بم ، جیرفت ، سیرجان و رفسنجان نیز ایجاد شده است .


انارکی محمدی گفت: انقلاب اسلامی که به پیروزی رسید بسیاری از کشورهای معاند از جمله آمریکا راضی به استقلال کشور ما نبودند لذا هجمه هایی از جمله جنگ تحمیلی هشت سال دوران دفاع مقدس، شهید شدن بسیاری از جوانان و خسارت ها و هزینه کردهای بالا به ایران وارد شد.


وی افزود: ایران اسلامی توانست مقاومت کند و اکنون در همه زمینه ها حرف برای گفتن دارد به گونه ای که در تولید و صدور علم و دانش فنی، جزو کشورهای اول مطرح در دنیا هستیم و در زمینه دانش هسته ای و فناوری های موشکی نیز برای دنیا حرف داریم و می توانیم همپای بسیاری از کشورها جلو برویم.


وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان امروز در مقایسه با زمان قبل از انقلاب اسلامی، در بیشتر روستاها خانه بهداشت تأسیس شده و خدمات درمانی به همه هموطنان ارائه می شود، تربیت نیروی پزشکی در همه رشته ها، افزایش و ارتقای سطح هتلینگ بیمارستانهای دولتی و خصوصی در بیشتر نقاط ایران و دیگر شاخص های بهداشتی نسبت به قبل از انقلاب رشد داشته ایم.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شوای اسلامی بیان کرد: طی 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش دولت تمامی روستاها و مناطق شهری حتی روستاهای با تعداد خانوار پایین گازدار، برق دار و دارای شبکه های آب آشامیدنی شدند که یکی از مزیت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است که همه مردم بتوانند از این نعمت ها بهره مند شوند.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه سرمایه های انسانی و ملت شریف ایران را داریم که در همه صحنه ها وعرصه ها یار و یاور مقام معظم رهبری و حافظ انقلاب هستند و در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشتاز هستند رسیدگی به نیازهای آنها و فراهم نمودن رفاه و آسایش، کمتر کاری است که مسئولان و دولت برای انها انجام می دهد.


انارکی محمدی با اشاره به وضعیت نابسامان جاده های روستایی در دوران قبل از انقلاب اسلامی گفت: پس از پیروزی انقلاب، تاکنون بیشتر محورهای روستایی آسفالت و بسیاری از بزرگراه ها و شاهراه ها احداث شده است ضمن اینکه دولت نگاهش به سمت توسعه خطوط ریلی است زیرا با توجه به اینکه ایران در موقعیت استراتژیکی قرار دارد و با مناطقی مانند خلیج فارس، دریای خزر، کشورهای روسیه در ارتباط است لذا توسعه خطوط ریلی می تواند درامد بالایی برای کشور داشته باشد.


وی با بیان اینکه رفسنجان با تولید پسته مهد تولید این محصول در دنیا شناخته شده و پایتخت پسته جهان است تصریح کرد: این محصول ارزآور دومین کالای صادراتی بعد از نفت به شمار می رود و توانستیم بازار بسیاری از محصولات کشاورزی از جمله پسته و زعفران را در بازارهای جهانی ایجاد کنیم.


انارکی محمدی بیان کرد: افزون بر نیمی از ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی در حوزه پسته وارد کشور می شود.


وی خاطرنشان کرد: در واقع کشاورزی ایران در همه محصولاتش بعد از انقلاب توسعه یافته و با توجه به کمبود منابع آبی ایجاد سیستم های نوین آبیاری با کمک های دولت بهره وری را افزایش داده است.


نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در حوزه صنعت هم گفت: در بدو پیروزی انقلاب اسلامی تعداد اندک شرکتهای صنعتی مانند شرکت مس داشتیم که طی 40 سال گذشته معادن بسیاری کشف و شرکتهای زیادی از جمله پتروشیمی ایجاد شدند و در این زمینه محصولات پتروشیمی تولید و وابستگی به خارج کم شد ضمن اینکه با صادرات محصولات پتروشیمی بسیاری از بازارهای جهانی را به دست آوردیم که از دستاوردهی انقلاب اسلامی است.


رفسنجان در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها