کد خبر: 260249
|
۱۳۹۷/۱۰/۳۰ ۱۱:۴۰:۰۰
| |

محمد محسنی وکیل دادگستری در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

آیا زن در صورت ازدواج مجدد از مستمری شوهر متوفی خود بهره‌مند می‌شود؟

اگر شوهر کارمند دولت باشد و فوت کند طبیعتا حقوق وی (منظور حقوق بازنشستگی کامندان دولت) به همسر وی تعلق می‌گیرد؛ سوال اینجاست اگر همسر بعد از فوت شوهر قصد ازدواج مجدد داشته باشد تکلیف حقوقی که از شوهر متوفی به او تعلق می‌گیرد چی می‌شود، آیا قطع می‌شود؟

آیا زن در صورت ازدواج مجدد از مستمری شوهر متوفی خود بهره‌مند می‌شود؟
کد خبر: 260249
|
۱۳۹۷/۱۰/۳۰ ۱۱:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ پایگاه خبری «اعتمادآنلاین» در نظر دارد در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن همچنین ارایه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات با تجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ دهد.

شما می‌توانید سوالات و مشکلات حقوقی خود را از طریق تلگرام به آی‌دی @Modiretemad با ما در میان بگذارید، مشاوران حقوقی ما در «اعتمادآنلاین» پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: سلام وقت بخیر؛ اگر شوهر کارمند دولت باشد و فوت کند طبیعتا حقوق وی (منظور حقوق بازنشستگی کامندان دولت) به همسر وی تعلق می‌گیرد؛ سوال اینجاست اگر همسر بعد از فوت شوهر قصد ازدواج مجدد داشته باشد تکلیف حقوقی که از شوهر متوفی به او تعلق می‌گیرد چی می‌شود، آیا قطع می‌شود؟

پاسخ: محمد محسنی وکیل پایه یک دادگستری: با توجه به بند اول ماده الحاقی5 قانون حمایت از خانواده زوجه دائم متوفی از حقوق وظیفه یا مستمری وی برخوردار می‌شود و ازدواج وی مانع دریافت حقوق مذکور نیست و حتی در صورت فوت شوهر دوم و تعلق حقوق به زوجه، بیشترین مستمری ملاک عمل است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها