پشت‌پرده خروج آمریکایی‌ها از سوریه؛

سناریویی رعب‌آور در راه است

رئیس مرکز شرق‌شناسی وابسته به آکادمی علوم روسیه ضمن ابراز تردید درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه از سناریوی رعب‌آوری پرده برداشت که نگرانی کارشناسان را به همراه دارد.

سناریویی رعب‌آور در راه است
کد خبر: 260257
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ۱۵:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «ویتالی نعومکین» رئیس مرکز شرق‌شناسی وابسته به آکادمی علوم روسیه و مشاور سابق نماینده ویژه سابق سازمان ملل در سوریه در گفتگویی با اسپوتنیک، درباره عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه ابراز نگرانی کرد و آن را پوششی رعب‌آور دانست که ممکن است پس از آن اقدامات تحریک‌آمیز مبنی بر بکارگیری سلاح شیمیایی از سوی دمشق رخ دهد یا به اهداف ایرانی در سوریه حمله شود و حتی فراتر آن، هدف را سرنگونی نظام سوریه دانست.

وی افزود: مثل این سناریوهای رعب‌آور وارد است و یکی از آنها ابراز تردید در اقدام ترامپ برای خروج از سوریه و خارج کردن همه نیروهای آمریکایی و نیز متحدانش است. پس از آن مجددا اقدامات تحریک‌آمیز بکارگیری سلاح شیمیایی شروع خواهد شد و آن را به بشار اسد نسبت خواهند داد و آنگاه آمریکایی‌ها اهدافی در سوریه را هدف قرار می‌دهند و همه مواضعی که بیان می‌شود سرپوش است؛ هدف حمله به ایرانی‌ها و از سوی دیگر سرنگونی دولت سوریه است. این نگرانی نزد بسیاری از کارشناسان وجود دارد.

نعومکین در ادامه بیان کرد: معلوم نیست که در صورت خروج نیروهای آمریکایی چه کسانی جای آنها را پُر خواهند کرد. ما بعد از آن را نمی‌دانیم و اینکه آیا این خروج صد درصدی است را هم نمی‌دانیم. گفتگوهای بسیاری جدی جریان دارد اما حدس زدن اینکه چه طرفی جایگزین آمریکایی‌ها خواهد شد، هم اکنون دشوار است که حرفی درباره آن بتوان زد.

وی تاکید کرد: به نظر من ارتش سوریه با حمایت روسیه دست به هرکاری خواهد زد تا اراضی شرق فرات تحت کنترل قرار گیرد زیرا از نظر اقتصادی منطقه مهمی است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها