کد خبر: 260258
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ۱۴:۱۵:۰۰
| |

نوبخت در نشست کمیسیون تلفیق بودجه:

بیش از یک میلیون شغل در سال 98 ایجاد می‌شود

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال 98، از پیش‌بینی نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه برای ایجاد بیش از یک میلیون شغل در سال 98 خبر داد.

بیش از یک میلیون شغل در سال 98 ایجاد می‌شود
کد خبر: 260258
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ۱۴:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود نگهبان سلامی با اشاره به برگزاری اولین جلسه کمیسیون تلفیق با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، همتی رییس کل بانک مرکزی و زنگنه وزیر نفت اظهار کرد: در این جلسه دکتر نوبخت سه هدف اصلی بودجه را اشتغال، کاهش فقر مطلق و مهار تورم دانست.

وی افزود: آقای دکتر نوبخت همچنین گفت 65300 میلیارد تومان برای ایجاد یک میلیون و هفتاد و هفت هزار شغل در سال 98 در نظر گرفته شده و همچنین 14 میلیارد دلار با ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی و دارو .. پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس اضافه کرد: آقای دکتر همتی نیز پیرامون نحوه و میزان تامین ارز مورد نیاز کشور توسط بانک مرکزی مطالبی را عنوان کرد و آقای مهندس زنگنه هم مواردی را در مورد درآمدهای نفتی و میزان فروش نفت مطرح کرد.

نگهبان با اشاره به پیش بینی لایحه بودجه سال 98 در دو سقف، گفت: سقف اول 407 هزار میلیارد تومان و سقف دوم 447 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. همچنین در این لایحه منابع شرکت های دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانک ها 72 درصد، درآمدهای اختصاصی دولت 4 درصد و منابع عمومی دولت 24 درصد است.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 98 یادآور شد: در این لایحه اعتبارات هزینه‌ای 320 هزار میلیارد تومان، اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای 62 هزار میلیارد تومان و اعتبارات تملک دارایی مالی 25 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه درآمدهای مالیاتی 126 هزار میلیارد تومان، صادرات رسمی نفتی یک ونیم میلیون بشکه در روز، سهم صندوق توسعه ملی 20 درصد و متوسط قابل وصول هر بشکه نفت صادراتی 54 دلار در نظر گرفته شده است. همچنین نرخ تسعیر ارز کالاهای اساسی 4200 تومان و متوسط نرخ ارز 5544 تومان پیش‌بینی شده و 14 میلیارد دلار برای کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی و نهاده‌های دامی و کشاورزی در نظر گرفته شده است.

نگهبان ادامه داد: در لایحه بودجه 98، درآمدهای عمومی 208 هزار میلیارد تومان، واگذاری دارایی های سرمایه ای 148 هزار میلیارد تومان و واگذاری دارایی‌های مالی 51 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به جلسه امروز کمیسیون تلفیق حمایت از معیشت عمومی و عدالت اجتماعی، افزایش شفافیت و انضباط بودجه‌ای، حمایت از تولید و اشتغال، توجه ویژه به فرهنگ و افزایش پایداری بودجه در مقابل تحریم ها و شوک‌ها را از ویژگی‌های لایحه بودجه در شرایط تحریمی عنوان کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها