کد خبر: 260281
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ۱۴:۲۵:۰۰
| |

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه:

رابطه ظریف و روحانی صمیمانه و سازنده است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهار کرد: به نظر می‌رسد عناصری در داخل کشور در جهت تضعیف و تخریب جایگاه وزیر و وزارت امور خارجه با توجه به نقش اساسی و حیاتی آنها در وضعیت کنونی کشور، تلاش می‌کنند و در همین چارچوب به صورت جنون‌آمیز دست به انتشار اخباری نادرست و کذب می‌زنند.

رابطه ظریف و روحانی صمیمانه و سازنده است
کد خبر: 260281
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ۱۴:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| بهرام قاسمی در پاسخ به سوالی در رابطه با شایعات اخیر در ارتباط با دستگاه دیپلماسی کشور از جمله استعفای محمد جواد ظریف از سمت خود، خروج ایران از برجام و همچنین وجود اختلافاتی بین رییس‌جمهور و وزیر امور خارجه در رابطه با موضوع سیاست خارجی کشور، تصریح کرد: استعفای آقای ظریف از ریاست دستگاه دیپلماسی کشور را قویا تکذیب می‌کنم. متاسفانه در حالی که هفته‌ گذشته ایشان در یک سفر کاری بسیار مهم و حساس در هندوستان به سر می‌بردند و مشغول رایزنی با مقامات آن کشور بودند، این خبر جعلی ساخته و پرداخته شد.

وی با بیان این که در همین چارچوب شاهد انجام برخی دیگر از فضاسازی‌ها از سوی برخی از رسانه‌های مشخص علیه وزارت امور خارجه بودیم، گفت‌: به نظر می‌رسد که عناصری در داخل کشور در جهت تضعیف و تخریب جایگاه وزیر امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور با توجه به نقش حیاتی و اساسی آنها در وضعیت کنونی کشور تلاش می‌کنند و در همین چارچوب به صورت جنون‌آمیز به انتشار اخبار نادرست در جهت تضعیف دستگاه دیپلماسی کشور و پرسنل متعهد و کوشای آن دست می‌زنند.

این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین با رد شایعات منتشر شده در مورد وجود اختلاف بین رییس‌جمهور و وزیر امور خارجه نیز، خاطر نشان کرد: رابطه بسیار صمیمانه و سازنده‌ای میان وزیر امور خارجه با هیات دولت به خصوص شخص رییس‌جمهور و همچنین سایر سران قوا و مقامات عالی رتبه کشور وجود دارد و وزیر امور خارجه و دستگاه زیر مجموعه‌شان همواره در حال تلاش برای ارتقای جایگاه ایران و همچنین خنثی کردن مکر و حیله دشمنان علیه ملت ایران و تامین منافع مردم هستند.

قاسمی در مورد شایعه سوم مطرح شده در برخی از رسانه‌ها و فضای مجازی مبنی بر خروج ایران از برجام نیز با رد این موضوع ادامه‌ داد: به نظر می‌رسد عده‌ای به صورت سیستماتیک در صدد ایجاد آشوب ذهنی و آشفتگی در بازار به منظور اثرگذاری بر وضعیت کنونی آن در راستای منافع سوداگران هستند. آنها تلاش می‌کنند که با انتشار برخی از اخبار جهت‌دار و کذب، فضاسازی روانی منفی در بازار ایجاد کنند ولی خوشبختانه با توجه به هوش و ذکاوت مردم این اقدامات راه به جایی نمی‌برد.

قاسمی همچنین تاکید کرد: تصمیم‌گیری در مسائل مربوط به برجام از همان ابتدا بر عهده شورای عالی نظارت بر برجام بوده است و در آینده نیز روند به همین نحو خواهد بود و هر نوع تصمیمی در مورد برجام از سوی این هیات اتخاد و اعلام می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها