کد خبر: 260284
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ۱۶:۰۴:۰۰
| |

انتقادهای عمومی در آلمان به دنبال رشد چشمگیر صادرات تسلیحات نظامی

در پی افزایش صادرات تسلیحات به عربستان و ترکیه، سوین داغدلن قانونگذار حزب چپ آلمان صنعت تسلیحات آلمان را به داشتن نقش در جنگ یمن و مواضع خصمانه اردوغان علیه کردها متهم کرد

انتقادهای عمومی در آلمان به دنبال رشد چشمگیر صادرات تسلیحات نظامی
کد خبر: 260284
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ۱۶:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس آمار ارائه شده صادرات تسلیحات آلمان به ترکیه و عربستان سعودی علی رغم افزایش انتقادهای عمومی، در سال گذشته به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت‌های آلمانی به عربستان سعودی به میزان 160 میلیون یورو در ماه‌های ژانویه و اکتبر سال گذشته صادرات تسلیحات داشته‌اند. این ارقام نشان می‌دهد که ارزش صادرات در 10 ماه اول سال گذشته (2018) 50 میلیون یورو بیشتر از کل 2017 است.

تنها در ماه نوامبر صادرات از برلین به دلیل پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار واشنگتن پست به طور کلی متوقف شد و در حال حاضر محدودیت‌هایی به دلیل نقش ریاض در جنگ یمن برقرار است.

همچنین صادرات به ترکیه بیش از سه برابر در مدت مشابه افزایش یافته است.

ارزش کلی صادرات در سال 2017 نزدیک به 62.3 میلیون یورو بوده که این رقم در 10 ماه اول 2018 به 202.2 میلیون یورو تبدیل شده است. بیشتر صادرات آلمان در حوزه ناو و دریایی بوده است. این در حالیست که ترکیه در مرکز انتقادات در آلمان به خاطر نقشش در جنگ سوریه قرار دارد.

هفته نامه"زایت" اعلام کرد: صادرات تسلیحات بسیار مناقشه برانگیز است زیرا دولت اردوغان تا کنون چندین عملیات علیه کردها در سوریه انجام داده است.

آنکارا یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه را به عنوان یک سازمان تروریستی تلقی کرده و آنها را شاخه سوری پ.ک.ک می‌داند.

در همین راستا سوین داغدلن قانون گذار حزب چپ آلمان صنعت تسلیحات این کشور را به داشتن نقش در جنگ یمن و همچنین مواضع خصمانه اردوغان علیه کردها متهم کرد.

وی گفت: دولت ائتلافی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان باید هر کاری انجام دهد تا بتواند صادرات به ریاض و آمریکا را متوقف کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها