مدیر مرکز طرح و برنامه معاونت سیما پاسخ داد؛

اختلاف محتوای سریال‌ها در قبل و بعد از انقلاب در چیست؟

عبدالکریم خیامی مدیر طرح و برنامه معاونت سیما بیان کرد که بی انصافی است که تفاوت محتوایی سریال های پیش از انقلاب با پس از انقلاب نادیده گرفته شود چون رسانه ملی در حوزه های مختلفی دست به الگوسازی زده است.

اختلاف محتوای سریال‌ها در قبل و بعد از انقلاب در چیست؟
کد خبر: 260314
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ۱۶:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالکریم خیامی در نشست «شنبه های انقلاب» که امروز 22 دی برگزار شد با اشاره به اینکه برخی کارشناسان کارکرد تلویزیون را صرفا سرگرم کننده می دانند، گفت: تهاجم رسانه ای دنیا علیه جمهوری اسلامی ایران در جهان بی نظیر است و اکنون 137 شبکه ماهواره ای فارسی زبان علیه نظام فعالیت می‌کنند که 44 شبکه آن فقط فیلم و سریال می‌سازند تا علیه نظام جوسازی کرده و مرجعیت رسانه را هدف بگیرند.

خیامی تاکید کرد: رسانه ملی اکنون پس از 4 دهه توانسته ضمن حفظ مرجعیت خود در داخل مخاطبانی خارج از مرزها داشته باشد. به لحاظ محتوایی بی انصافی است که تفاوت محتوایی سریال های پیش از انقلاب با پس از انقلاب را نادیده بگیریم چرا که رسانه ملی در حوزه خانواده، مفاهیم دینی و انقلابی و حتی مفاهیم ماورایی توانسته است دست به الگوسازی بزند.

مدیر طرح و برنامه معاونت سیما بیان کرد: شبکه کودک با 90 درصد مخاطب فاصله چند برابری با دیگر شبکه‌ها دارد، اما به آن اکتفا نشد و شبکه امید هم برای نوجوانان راه اندازی شد.

وی افزود: صدا و سیما نقش برجسته ای در جریان سازی روزها و مناسبت های خاص مانند روز مادر، اهدای عضو و نیکوکاری در ماه مبارک رمضان و بسیاری از مفاهیم مناسبت های ملی داشته است.

خیامی‌ گفت: تولید سریال تاریخی «هزاردستان» به کارگردانی زنده یاد علی حاتمی امروز ما را صاحب یکی از بزرگترین شهرک های تلویزیونی و سینمایی کرده است که با توانمندسازی آن و ایجاد لوکیشن‌های پایدار قابل عرضه و رقابت در منطقه است و این بخشی از موج آفرینی اجتماعی در جامعه توسط رسانه ملی است.

نیازسنجی مخاطب، محور برنامه‌های رسانه ملی

در ادامه علی طلوعی رییس مرکز تحقیقات رسانه ملی با اشاره به فعالیت های این مرکز در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی‌ بیان کرد: محور برنامه‌های سازمان متناسب با نیازسنجی مخاطب بوده است و با توجه به متغیرهای تاثیرگذار و شاخص های پیمایشی نمودار مخاطبان تلویزیون و رادیو رشد داشته است.

وی افزود: در دهه اخیر تعداد بینندگان تلویزیون سیر خطی داشته‌اند و این نشان می‌دهد که با وجود شبکه‌های خارجی مخاطبان تلویزیون قابل توجه بوده‌اند.

گسترش شبکه‌های استانی در چهل سال پس از انقلاب

سیدعباس فاطمی رییس مرکز سیمای امور استان‌های صدا و سیما نیز در سخنانی عنوان کرد: وقتی صحبت از انقلاب اسلامی می‌شود همه به یاد تصاویری از شور و شوق انقلابی در شهرهای مختلف ایران می افتند و ما تلاش داشتیم که آرشیو صدا و سیما را در حوزه این تصاویر غنی نگه داریم.

مدیر سیمای استان‌ها با اشاره به این نکته که با پیروزی انقلاب اسلامی 15 مرکز رادیویی و تلویزیونی استانی فعال بودند، گفت: اکنون 33 شبکه رادیویی و 33 شبکه تلویزیونی با هویت مستقل با قابلیت تولید و نشر متناسب با نیازهای محلی توسعه یافته‌اند.

فاطمی در ادامه با اشاره به تولیدات سیما در دهه چهارم انقلاب بیان کرد: تعداد برنامه‌هایی که در سیمای استان‌ها با محوریت آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس تولید شده اند چشمگیرند و آثار تاریخی نیز سهم قابل توجهی داشته‌ است.

وی در پایان اظهار کرد: سریال های «بانوی سردار»، «روایت ناتمام»، «ابوذر زمانه»، «شهید بهشتی» و... از جمله این آثار هستند که اکنون مراحل تولید را سپری می‌کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها