کد خبر: 260328
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ۱۵:۵۷:۰۰
| |

26 هزار ایرانی در صف پیوند عضو

رییس واحد فراهم‌آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: 26 هزار نفر بیمار در کل کشور در صف پیوند هستند.

26 هزار ایرانی در صف پیوند عضو
کد خبر: 260328
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ۱۵:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علیرضا باقری خاطرنشان کرد: به طور کلی ما از ابتدای راه‌اندازی واحد فراهم‎آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی، در استان بوشهر 149 اهدا عضو داشتیم که حدود 150 نفر از بیماران هموطن از این طریق به زندگی بازگشته‌اند.


وی با بیان این‌که امسال در استان بوشهر، 16 مورد مرگ مغزی اتفاق افتاده است، عنوان کرد: از این تعداد، 5 مورد آن مناسب اهدا نبوده‌اند اما خانواده 9 بیمار دیگر رضایت دادند که اعضای بیمارشان اهدا شود. متاسفانه 2 نفر از بیماران اهداکننده پیش از اهدا، فوت کردند و در کل از ابتدای سال تاکنون 7 مورد اهدا عضو در استان اتفاق افتاده است.


باقری یادآور شد: شهرستان دشتستان بیشترین رقم اهدا عضو را در استان بوشهر داشته است.


وی افزود: طی چند سال گذشته حدود 488 بیمار پیوندی در استان بوشهر داشتیم که از این تعداد 450 نفر از بیماران مرگ مغزی پیوند گرفته‌اند. این آمار اهمیت فرهنگ اهدا عضو و بخشیدن حیات دوباره به بیمارانی را نشان می‌دهد که به زندگی امید دارند.


رییس واحد فراهم‌آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ما امیدواریم که متولیان این امر، رسانه‌ها و مسئولان کمک کنند تا این فرهنگ در میان خانواده‌ها جا بیفتد. زیرا اگرچه این حرکت طی سال‌های گذشته رشد بسیار خوبی داشته است اما با وجود این تعداد بیمار پیوندی، نیازمند شتاب بیشتری در این امر حیاتی هستیم.

هفتمین اهدای عضو در استان بوشهر از ابتدای سال تاکنون، سحرگاه امروز با اهدا عضو مادر دشتستانی انجام شد. کبد «خاتون شاکری» که بر اثر سکته دچار مرگ مغزی شده بود، سحرگاه امروز به یکی از بیماران نیازمند پیوند اهدا شد.


این عمل در بیمارستان شهید گنجی برازجان، انجام و برای پیوند به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز انتقال یافت. هفته گذشته نیز با موافقت خانواده یک جوان 25 ساله در برازجان، سه عضو بدن وی به بیماران اهدا شده بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها