کد خبر: 260334
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ۱۹:۱۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای فرهنگی/ ۲۲ دی‌ماه ۱۳۹۷

از واکنش فائزه هاشمی به ساخت مستند زندگی‌اش تا پشت پرده نوبل ادبیات در سال 1968

واکنش فائزه هاشمی نسبت به ساخت مستند زندگی‌اش، پشت پرده نوبل ادبیات در سال 1968 و برگزاری دهمین حراج تهران از مهم‌ترین خبر‌های فرهنگی 22 دی‌ماه 97 بود.

از واکنش فائزه هاشمی به ساخت مستند زندگی‌اش تا پشت پرده نوبل ادبیات در سال 1968
کد خبر: 260334
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ۱۹:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فائزه هاشمی به مستندی درباره زندگی‌اش واکنش نشان داد فائزه هاشمی، فرزند آیت‌الله هاشمی می‌گوید که موضوعی برای مخفی کردن ندارد و به همین دلیل با حضور دوربین برای ساخت مستند زندگی‌اش مشکلی نداشته است.

پشت پرده نوبل ادبیات در سال 1968 چه بود؟ اسناد جدید منتشرشده درباره چگونگی اعطای جایزه نوبل ادبیات در سال 1968 حاکی از مخالفت سرسختانه رئیس آکادمی برای اعطای جایزه به «ساموئل بکت» نمایشنامه‌نویس برجسته ایرلندی است.

مستند فائزه هاشمی توقیف شد کارگردان مستند «مثل یک زن» با اعلام توقیف نمایش این اثر در سینماهای «هنر و تجربه» گفت: در حکم توقیف آمده است که تا اطلاع ثانوی به دلیل مفتوح بودن پرونده قضائی فائزه هاشمی هر گونه اکران این اثر توقیف می‌شود. اکران شهرستان‌های این مستند از چند روز پیش و تمام اکران‌های تهران از صبح امروز 22 دی ماه توقیف شد.

امروز مسائل مادی تعیین کننده سرنوشت فیلم است خسرو سینایی در گفت‌وگویی گفت: «اگر صادق هدایت دسترسی به دوربین و امکانات داشت احتمالاً فیلمساز می‌شد اما در آن دوران بیشتر روی ادبیات تمرکز داشته است.

«‌گل‌های آفتاب‌گردان»‌ ون‌گوگ ترمیم می‌شود موزه آمستردام ون‌گوگ اعلام کرد یکی از تابلوهای «‌گل‌های آفتاب‌گردان»‌ ون‌گوگ که برای قرن‌های متمادی یکی از مهم‌ترین نقاشی‌های دنیا محسوب می‌شد، به‌زودی ترمیم خواهد شد.

دهمین حراج تهران چقدر فروش داشت؟ دهمین حراج تهران با مجموع فروش 34 میلیارد و 403 میلیون تومان برگزار شد. اثری از منیر فرمانفرماییان با فروش 4 میلیارد تومانی رکورد گرانترین اثر این دوره از حراج تهران را از آن خود کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها