کد خبر: 260351
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ۲۰:۰۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل/ ۲۲ دی‌ماه ۱۳۹۷

از احتمال ریاست ایوانکا ترامپ در بانک جهانی تا ایجاد کانال مالی ایران-اروپا در آینده‌ نزدیک

ایوانکا ترامپ از مهمترین گزینه‌های ریاست بانک جهانی، آمریکا برای تحریم‌های نفتی علیه ایران معافیت بیشتری قائل نمی‌شود، درخواست تقبل هزینه‌های حضور نیروهای‌های آمریکایی در عراق شد، وقوع انفجار در پاریس و راه‌اندازی کانال مالی میان ایران و اروپا در آینده نزدیک از مهم‌ترین خبرهای امروز بین‌الملل بودند.

از احتمال ریاست ایوانکا ترامپ در بانک جهانی تا ایجاد کانال مالی ایران-اروپا در آینده‌ نزدیک
کد خبر: 260351
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۲ ۲۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فایننشیال‌تایمز خبر داد بعد از استعفای رئیس بانک جهانی، ایوانکا ترامپ یکی از مهم‌ترین گزینه‌های ریاست این بانک است. نام «نیکی هیلی» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل هم به عنوان دیگر گزینه این پست اعلام شده است.

***

«برایان هوک»، رئیس گروه اقدام علیه ایران ، روز شنبه اعلام کرد واشنگتن بنا ندارد برای تحریم‌های نفتی علیه ایران معافیت‌های بیشتری قائل شود. هشت خریدار نفت ایران تنها تا ماه می از تحریم‌های نفتی ایران معاف شده‌اند.

***

ایالات متحده از مسئولین دولت عراق خواست تا در چارچوب ائتلاف بین‌المللی علیه داعش هزینه حضور نیروهای آمریکایی در عراق را متقبل شوند.

***

در پی وقوع انفجاری در پاریس چهار آتش‌نشان کشته و 36 نفر زخمی شدند که حال 12 نفر از آن‌ها وخیم گزارش شد.

***

وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگویی با اشاره به دشواری ایجاد کانال مالی ایران- اروپا با توجه به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با تهران گفت: امیدوارم در هفته‌های آتی و زمان نه چندان دور کانال مالی میان ایران و اروپا راه‌اندازی شده و آغاز به کار کند

***

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها