کد خبر: 260549
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ۱۲:۰۳:۰۰
| |

سی‌ان‌ان:

آمادگی دولت آمریکا برای ادامه تعطیلی تا ماه آینده

شبکه خبری سی‌ان‌ان روز یکشنبه گزارش داد: مقامات دولت ترامپ گفته‌اند خود را برای ادامه تعطیلی دولت تا ماه آینده (فوریه) آماده می‌کنند و در این میان، برخی فرودگاه‌های آمریکا در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند.

آمادگی دولت آمریکا برای ادامه تعطیلی تا ماه آینده
کد خبر: 260549
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ۱۲:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| تعطیلی دولت فدرال آمریکا اکنون وارد بیست وسومین روز خود شده و کاخ سفید خود را برای ادامه این تعطیلی تا ماه فوریه آماده کرده است. این درحالی است که «دونالد ترامپ» در توئیتی اعلام کرد که طرحی برای پایان دادن به طولانی ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا دارد اما به جزئیات آن اشاره نکرد.


«وال استریت‌ژورنال» نیز دراین باره نوشت: کاخ سفید بر این باور است تا زمانی که اکثریت آمریکایی‌ها بن غذا دریافت می‌کنند و از بخشودگی مالیاتی برخوردار هستند، صدای خود را برای تعطیلی دولت بلند نخواهند کرد.


تعطیلی فرودگاه میامی

گزارش سی‌ان‌ان حاکی است اکنون 800 هزار پرسنل دولت فدرال برای چهارمین هفته بدون حقوق مانده‌اند که این تعداد شامل 51 هزار نیروی امنیتی فرودگاه‌های آمریکا است و فرودگاه میامی ترمینال‌های ورودی خود را به علت نارضایتی پرسنل مراقبت و امنیتی تعطیل کرده است.

بنابراین گزارش مقامات فرودگاه میامی از تعطیلی ترمینال G یکی از شش ترمینال موجود در این فرودگاه از روز شنبه تا دوشنبه خبر دادند، چراکه پرسنل مراقبتی فرودگاه که وسایل و بار مسافران دراین فرودگاه را پیش از سوار شدن به هواپیما کنترل می‌کنند، حاضر نیستند تا دریافت حقوق خود، به کار ادامه دهند.


سی‌ان‌ان افزود: پرسنل دولت فدرال درحالی موظف به رفتن به سرکار خود هستند که به آنها گفته می‌شود شما باعث زنده نگاه داشتن چرخه کار و برقراری امنیت دراین کشور هستید، اما از دیگر سو به آنها پولی پرداخت نمی‌شود، چراکه مشاجره‌ای سر تصویب بودجه در واشنگتن دی.سی بین کاخ سفید و کنگره درجریان است.


بخش‌هایی از دولت فدرال آمریکا در پی مخالفت شخص ترامپ با دموکرات‌ها سر تامین بودجه دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک از 22 دسامبر 2018 میلادی (یکم دی‌ماه) تعطیل شده است که آن‌را به طولانی‌ترین تعطیلی دولت فدرال در تاریخ این کشور مبدل ساخته است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها