اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری در جمع مسوولان شهرستان کاشان:

مسیر توسعه کشور امیدوار کننده است/ آمریکا گرفتار شده با ایران اسلامی چه کار کند/ به انسجام همه مردم و مسوولان نیازمندیم

معاون اول رییس‌جمهوری گفت: روند کارهای در حال احداث و اقدام‌های در حال توسعه کشور مثبت و امیدوارکننده است.

مسیر توسعه کشور امیدوار کننده است/ آمریکا گرفتار شده با ایران اسلامی چه کار کند/ به انسجام همه مردم و مسوولان نیازمندیم
کد خبر: 260561
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ۱۱:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| اسحاق جهانگیری روز یکشنبه در جمع مسوولان شهرستان کاشان با اشاره به اقدام های صورت گرفته در نقاط مختلف از جمله سیستان و بلوچیستان، خوزستان و هرمزگان افزود: با این وجود نباید بگوییم که مشکلات در کشور وجود ندارد.


وی بیان کرد: ما به مشکلات کشور واقف هستیم و این شرایط دشوار را با لطف خدا و همت مدیران در دولت تدبیر و امید به سرانجام می رسانیم.


جهانگیری خاطرنشان کرد: اصلی ترین برنامه امریکا در شرایط کنونی این است که کاری کند که ملت از آینده کشور و نظام مایوس شود.


معاون اول رییس جمهوری یادآور شد : به خصوص حرکت و اقدام های که برخی افراد انجام می دهند ناخواسته بازی کردن در زمین امریکاست.


وی گفت: نظام جمهوری اسلامی با تمام مشکلات به خاطر اهداف، آرمان ها ، رفاه ، استقلال و استقرار اسلام در ابعاد مختلف حکومتی همچنان پیش می رود اگرچه با مشکلاتی مواجه است اما مردم به نظام وفادار هستند.


جهانگیری ادامه داد: ایران را نباید با کشورهای اروپایی مقایسه کرد بلکه با کشورهای نفتی منطقه مانند عربستان باید قیاس شود.
به گفته وی وقتی به توانمندی صنعتی ایران نگاه می کنیم بالاتر از این کشورهاست.


وی با اشاره به حرکت کشور در راه صنعتی شدن اضافه کرد : هیچ طرح بزرگی در ایران صنعتی نشده مگر این که از نظر طراحی ، مهندسی و محاسبات همه به دست متخصصان داخلی انجام گرفته است.


معاون رییس جمهوری اظهارداشت : ما امروز به معنای واقعی کشور سازنده نیروهای برق هستیم و در مناقصه های بین المللی برای ساخت نیروگاهها در سراسر جهان شرکت می کنیم.

وی گفت : امربکا بدون اطلاع از توانمندی ایران و نیروهای متخصص داخلی جنگ اقتصادی به راه انداخته است و بر این اساس برای جلوگیری از صادرات نفت فشار وارد می کند اما نمی تواند.


وی ادامه داد : اکنون امریکا گرفتار شده با ایران اسلامی چه کار کند و این جنگ اقتصادی هشت ماه آن سپری شده و حتی کشورهایی را برای کمک نکردن به ایران تهدید کرده است که فهمید راه به جایی نبرده است.


معاون اول رییس جمهوری با اشاره به برگزاری همایشی در اروپا به بهانه خاورمیانه با هدف تمرکز بر ایران اضافه کرد : برای این دوران سخت و دشوار که امریکا برای ملت ایران راه انداخته ما به انسجام و همدلی و وحدت و همراهی همه مردم و مسوولان نیازمندیم تا این دوره را با تدبیر پشت سر بگذاریم.


جهانگیری ادامه داد : باید فکری کرد که چگونه می شود روشی را اتخاذ کنیم تا امریکا را ادب کرده و سرجایش بنشانیم که همین طرح های اقتصادی در بخش برق ، صنعت و آب نمونه آنهاست.


وی با اشاره به واقع شدن کاشان در منطقه کویری یادآور شد: گرچه آب زاینده رود به کاشان بیاید به دلیل کویری بودن منطقه با محدودیت آب مواجه هستیم.


جهانگیری یادآور شد: بنابراین در مناطق کویری مانند کاشان، اصفهان ، یزد و کرمان آب بسیار مهم بوده و باید با بازچرخانی این مساله حل شود.


وی در بخشی دیگر خاطرنشان کرد: برای کاشان 2 کار مهم انجام دادم که یکی انتقال آب زاینده رود به کاشان و دیگری ساخت آزاد راه بوده است.


معاون اول رییس جمهوری امروز در سفر یکروزه به کاشان سه طرح عمرانی شامل واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ، مدول دوم تصفیه خانه و نخستین خط تولید پایه چدن نشکن این شهرستان را با صرف بیش از 20 هزار میلیارد ریال افتتاح کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها