معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان خبر داد:

بیشترین علت طلاق ؛خیانت همسران به یکدیگر

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با بیان اینکه بر اساس آمار بیشترین علل طلاق در استان خیانت همسران به یکدیگر است که با موضوع  اعتیاد برابری می‌کند، گفت: باید برنامه‌های موثر و آموزش‌های لازم  برای خانواده‌ها به ویژه زوج‌های جوان در این زمینه انجام داد.

بیشترین علت طلاق ؛خیانت همسران به یکدیگر
کد خبر: 260567
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ۱۱:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رئیس‌کل دادگستری استان زنجان امروز در نخستین جلسه راه‌اندازی بنیاد صیانت از خانواده در زنجان که با حضور آیت‌الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و اعضای موسس این نهاد در دفتر امام جمعه زنجان برگزار شد، اظهار داشت: در اندیشه اسلامی موضوع صیانت، حفظ کیان خانواده و پرهیز از بر هم خوردن این کانون مورد توجه بیشتر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری با مشارکت اداره بهزیستی استان کارهای خوبی صورت گرفته اما با همه این اوصاف خروجی کار کم بوده و باید اشکال و ایرادات کار را پیدا کنیم، افزود: این فعالیت‌ها باید خروجی مثبت و اثر گذار داشته باشد، چرا که بر اساس آمارها موضوع طلاق در استان نسبت به گذشته نگران کننده است.

رییس شورای قضایی استان زنجان با اشاره به اینکه با وجود افزایش جمعیت استان نسبت به سال‌های گذشته با کاهش آمار ازدواج مواجه هستیم، تأکید کرد: کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق در استان نشان از مواجهه با یک بحران هستیم که باید کار با حساسیت بیشتر دنبال شود.

وی بررسی مضرات طلاق و بستر سایر جرایم در استان را امری لازم و ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: توجه و اهتمام به این موضوع هرچه قدر هم وقت گذاشته شود باز هم کم است چراکه غفلت در این زمینه مشکلات زیادی را گریبانگیر جامعه می‌کند.

این مقام عالی قضایی راه اندازی بنیاد صیانت از خانواده را که با تأکید رهبر معظم انقلاب صورت گرفته حرکتی ارزشمند برشمرد و افزود: هر چند در راه اندازی این مرکز در استان تأخیر صورت گرفته با این حال با فعالیت این بنیاد و با ارائه خدمات از بروز بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌شود و در این راستا نیازمند یک حرکت جهادی و انقلابی با مشارکت همه دستگاه‌ها یه ویژه مجموعه استانداری هستیم.

وی از کاهش آمار ورودی پرونده به دستگاه قضایی استان در سه ماهه گذشته در استان خبر داد و گفت: با کارهای آموزشی و اقدامات پیشگیرانه می‌شود از بروز برخی مشکلات و ناهنجاری‌ها جلوگیری کرد و همه باید تلاش کنیم تا گام‌های مثبت و تأثیرگذار در راستای کاهش آمار طلاق و تقویت کانون‌های خانواده برداریم و دستگاه قضایی در این راستا با تمام توان و پشتیبانی از فعالیت‌ها پای کار است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز در این جلسه گفت: اصل موضوع در حل مشکلات و معظلات شناخت درد است و گروه‌های زیادی در این موضوع فعالیت می‌کنند که باید از تجارب و اندیشه این گروه‌ها استفاده کرد.

آیت‌الله علی خاتمی با بیان اینکه افرادی در این بنیاد جذب شوند که بتوانند کمک فکری و همچنین وقت کافی برای این امر داشته باشند چرا که نقش این بنیاد در صیانت از نهاد خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار اثرگذار است و بایستی از ظرفیت‌های استان استفاده بهینه کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان نیز در این جلسه ارائه مشاوره قبل ازدواج، غربالگری متقاضیان طلاق و برگزاری دوره‌های آموزشی برای اقشار مختلف از جمله برنامه‌های معاونت اجتماعی برشمرد و افزود: ایجاد مرکز ملاقات برای فرزندان طلاق که در یک مکان بسیار مناسب و با امکانات رفاهی و بازی که قبلا در کلانتری‌ها انجام می‌شد از دیگر اقدامات این مجموعه است.

محمدتقی فتحی با بیان اینکه بر اساس آمار بیشترین علل طلاق در استان خیانت همسران به یکدیگر است که با موضوع اعتیاد برابری می‌کند، گفت: باید برنامه‌های موثر و آموزش‌های لازم برای خانواده‌ها به ویژه زوج‌های جوان در این زمینه انجام داد.

وی ماهیت بنیاد صیانت از خانواده را یک نهاد مردمی و غیر سیاسی بیان کرد و افزود: این بنیاد شامل شش عضو موسس و 11 عضو به عنوان هیئت مدیره شامل اقشار و طیف‌های مختلف از مردم و صاحب نظران است که به صورت تخصصی ارائه خدمات می‌دهند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها