دهه فجر زمان افتتاح 56 طرح عمرانی و توانبخشی هلال احمر

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر، از افتتاح 56 طرح عمرانی و توانبخشی به منظور ارائه خدمات امدادی در هنگام بروز حوادث، کمک به امر توانبخشی و ارائه خدمات اجتماعی به معلولان و جانبازان همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در 23 استان کشور خبر داد.

دهه فجر زمان افتتاح 56 طرح عمرانی و توانبخشی هلال احمر
کد خبر: 260645
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ۱۰:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| بهرام غیبی با اعلام این مطلب اظهار داشت: این طرح ها در راستای اهداف جمعیت هلال احمر که تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان ها و کوشش برای برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملت ها و همچنین حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هیچگونه تبعیض میان آنها است، اجرا خواهند شد.


وی ادامه داد: این 56 طرح و پروژه در دهه فجر 1397 و در استان های البرز، تهران، آذربایجان غربی، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، مرکزی، همدان، سیستان و بلوچستان، مازندران، قزوین، سمنان، ایلام، خراسان شمالی، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، فارس، گیلان، لرستان و گلستان افتتاح می شود.


معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر توضیح داد: 10 طرح از این 56 طرح، توانبخشی است که به منظور کمک به توانبخشی و ارائه خدمات اجتماعی برای تسکین آلام بیماران، جانباران و معلولان و ایجاد حس تعاون، تفاهم، دوستی و نیکوکاری بین مردم در استان های آذربایجانی غربی، اردبیل، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، گلستان، لرستان، مرکزی و هرمزگان افتتاح خواهد شد.


غیبی اضافه کرد: 46 طرح عمرانی پیش بینی شده برای افتتاح در ایام دهه فجر نیز شامل افتتاح انبارهای امدادی، آشیانه پایگاه های امداد هوایی، پایگاه های امداد و نجات شهری و بین شهری، مجتمع های فرهنگی و ورزشی، مرکز امور جوانان، سوله امدادی کوهستان، مرکز جامع سرطان، ساختمان فرماندهی عملیات، پایگاه امداد و نجات کوهستان، ساختمان های چند منظوره آموزشی، داروخانه و نظایر آن است.


وی همچنین از برگزاری فینال نخستین المپیاد ورزشی کارکنان و اعضای هلال‌ احمر در 8 رشته تنیس روی میز، والیبال، دارت، شنا، شطرنج، طناب کشی، فوتسال و فوتبال دستی در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این مسابقات ورزشی که با سه محور ایجاد نشاط سازمانی، انسجام سازمانی و ارتقای آمادگی کارمندان هلال احمر در ماه های آبان و آذر به صورت منطقه ‌ای برگزار شده بود، با انجام مسابقات کشوری و مرحله پایانی این المپیاد در تهران خاتمه می یابد و برندگان آن نیز تجلیل خواهند شد.


معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر اظهار داشت: اجلاس مدیران و روسای شعب جمعیت هلال‌احمر سراسر کشور نیز با هدف مرور چالش ‌ها و دستاوردهای چهار دهه گذشته و نگاهی به چشم‌انداز آینده این جمعیت در روزهای 25 و 26 دی ماه برگزار خواهد شد.


وی گفت: در این اجلاس دو روزه 500 نفر از مدیران ستادی و مدیران عامل و روسای شعب جمعیت هلال احمر از سراسر کشور حضور دارند تا عملکرد سالانه مراکز جمعیت هلال‌احمر را در سراسر کشور ارزیابی و برنامه‌های جدید را مطابق با نیازهای این مراکز برنامه‌ریزی کنند.


غیبی خاطرنشان کرد: در این اجلاس دو روزه که هدف اصلی آن حل مشکلات شعب جمعیت هلال احمر در دورترین مناطق کشور و مدیریت از پایین به بالاست به دنبال راهکارهای مناسبی برای حل مشکلات ریشه ای، بررسی عملکرد، ساختارها، فعالیت‌ها، تدوین برنامه ‌ها و خط‌ مشی‌ ها، جمع‌ آوری نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات هر یک از سازمان‌ ها، نهادها و استان‌ ها هستیم.


این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: تمام سازمان ‌ها، معاونت‌ ها و بخش‌ های تابعه جمعیت هلال احمر در این همایش حضور دارند تا تبادل نظر با مدیران عامل و روسای شعب هلال‌احمر، مشکلات و چالش‌های موجود در استان‌ ها و شهرستان‌ها را شناسایی کرده و با برنامه ‌ریزی دقیق راهکارهای متناسب را برای رفع آنها بیابند. قطعا این واکاوی مشکلات در سطح شعب و شناسایی نیازهای آنها برای ارائه خدمات بیشتر و مناسب ‌تر به آسیب دیدگان ضروری و تاثیرگذار خواهد بود.


جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها