کد خبر: 260647
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ۱۴:۰۵:۰۰
| |

در پیام مشترک وزرای «کشور» و «آموزش و پرورش» مطرح شد؛

ضرورت تقویت شوراها و توجه به مفاد قانون و مصوبات آن

وزیر آموزش و پرورش به همراه وزیر کشور در پیام مشترکی بر ضرورت پیگیری برای تحقق تقویت نقش شوراهای آموزش و پرورش در شورای برنامه ریزی و توسعه استان و همچنین توجه ویژه تمامی دستگاهها و سازمانی های دولتی و غیر دولتی به مفاد قانون شوراها و مصوبات آن تاکید کردند.

ضرورت تقویت شوراها و توجه به مفاد قانون و مصوبات آن
کد خبر: 260647
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ۱۴:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سید محمد بطحایی و عبدالرضا رحمانی فضلی در پیام مشترکی به مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، ضمن بیان این که آموزش و پرورش اثرگذارترین نهاد اجتماعی و مدرسه به عنوان محلی برای تمرین زندگی اجتماعی کانون خلق دنیای آینده به شمار می رود، گفتند: بدون تردید رشد و توسعه پایدار یک کشور به تربیت انسان های آگاه، متعهد و متخصص بستگی دارد و پیشرفت همه جانبه مرهون توسعه سرمایه های انسانی است ، از این رو اهتمام به آموزش و پرورش را می توان وظیفه کل جامعه ، آحاد مردم و مسئولان دانست.


در ادامه این پیام می خوانیم: امروزه مشارکت به عنوان یک رکن اساسی در مدیریت اثربخش شناخته می شود و تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در دی ماه 1372 در مجلس شورای اسلامی و حضور مدیران ارشد اجرایی ، شخصیت های مذهبی ، صاحب نظران تعلیم و تربیت و نمایندگان اولیای محترم در شوراهای آموزش و پرورش استان ، شهرستان و منطقه و بهره گیری از امکانات و ظرفیت های محلی و منطقه ای تجلی عینی مشارکت همگانی در امر تعلیم و تربیت است.


این دو وزیر در این پیام ، فرصت هفته بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش را مغتنم شمرده و این ظرفیت بزرگ ملی را ارج نهاده و از مشارکت ارزشمند اعضای شوراها تقدیر و تشکر نموده و تصریح کردند: همگان را به همفکری و همدلی بیشتر به منظور اجرایی شدن ظرفیت های این قانون مترقی برای تحقق اصل مشارکت و نظارت مردم بر آموزش و پرورش دعوت می نماییم.


این دو عضو کابینه دولت، در این پیام بر ضرورت پیگیری برای تحقق تقویت نقش شوراهای آموزش و پرورش در شورای برنامه ریزی و توسعه استان و توجه ویژه تمامی دستگاهها و سازمانی های دولتی و غیر دولتی به مفاد قانون شوراها و مصوبات آن تاکید کردند.


همچنین در این پیام، بر بسترسازی برای جلب، جذب و هدایت نیکوکاران و خیرین به توسعه و تجهیز مدارس در مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته و آگاه سازی و ترویج مفاد قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت رسانه ها تاکید شد.


هفته گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش از 24 دی ماه آغاز می شود و تا 30 دی ماه ادامه دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها