کد خبر: 260699
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ۱۵:۱۱:۰۰
| |

وزیر فرهنگ مطرح کرد؛

ضرورت نظارت و توجه به منابع مالی فعالیت های قرآنی

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چابک سازی، ترکیب سازی و همگرایی با تاکید بر تاثیرپذیری اقدامات را هدف از تشکیل کارگروه‌های کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی دانست و گفت: نظارت بر پروژه‌ها و منابع مالی فعالیت های قرآنی ضروری است.

ضرورت نظارت و توجه به منابع مالی فعالیت های قرآنی
کد خبر: 260699
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ۱۵:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| سید عباس صالحی روز یکشنبه در پنجاهمین نشست کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی با اشاره به گزارش عملکرد کارگروه های پنج گانه این کمیسیون گفت: تعداد جلسات برگزار شده از سوی این کارگروه ها نشان از قدم های رو به جلوی در زمینه اهداف کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: یکی از تاثیرات برگزاری این جلسه بهره گیری از خرد جمعی و نظارت بر عملکرد کارگروه ها از سوی اعضا و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادها برای بهتر عمل کردن است.


وی افزود: گزارشی که روسای کارگروه‌های این کمیسیون در این این جلسه ارائه دادند نشان می دهد همگی تصویری از حرکت های سال آینده را ترسیم کرده و چشم انداز روشنی برای اقدامات در سال 98 دارند.


صالحی در عین حال تصریح کرد: با حرکت چرخه کارگروه ها دستور جلسات متراکم تری خواهیم داشت که مسیر بهتری را پیش بگیریم.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تنوع و گستره اقدامات ممکن است زمینه های اقدام را کاهش بدهد بنابراین توجه به این امر از سوی اعضا و روسای کارگروه ها ضروری است.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان بر توجه بر فرایند نظارت بر پروژه ها، منابع مالی و ... تاکید کرد.


براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ابتدای این نشست معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر کدام از این کارگروه ها تاکنون بیش از پنج جلسه به صورت جداگانه تشکیل داده اند و اقدامات رو به جلویی در راستای پیشبرد اهداف کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی و قرآنی داشته اند.


عبدالهادی فقهی زاده تاکید کرد: کارگروه های حاضر در این کمیسیون به عنوان پشتیبان کمیسیون به شمار می آیند و اقدامات پیگیرانه ای از سوی آن ها در حال انجام شدن است.


در این جلسه هر یک از روسای کارگروه های کمیسیون گزارشی از مجموعه فعالیت ها و اقدامات خود در راستای اهداف کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی ارائه دادند.


در بخش دیگری از این جلسه اعضا به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند. از جمله پیشنهادهای این جلسه باز تشکیل کارگروه تشکلات و موسسات مردمی قرآن و عترت که در گذشته فعال بوده اند، ارائه گزارش تطبیقی با اقدامات و فعالیت های گذشته، ضرورت نظارت بر تولید محتوا و چاپ قرآن، تلاش در جهت هم افزایی و شناسایی فضاهای جدید برای کار و اقدام، اثر بخشی بیشتر به فعالیت ها و ... است.


پنجاهمین نشست کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن به ریاست سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور معاونان وی و نمایندگان دستگاه های مربوطه از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حوزه علمیه و سازمان دارالقرآن در سالن کنفرانس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.


در جلسات قبلی این شورا بر برگزاری هرچه باشکوهتر نمایشگاه بین المللی قرآن، تشکیل دبیرخانه دائمی و آغاز بکار شورای سیاستگذاری این رویداد بزرگ معنوی تاکید شده بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها