کد خبر: 260745
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ۲۰:۵۰:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل/ ۲۳ دی ۱۳۹۷

از سفر ظریف به بغداد تا ورود مستقیم واشنگتن به پروسه فشار بر حزب‌الله

نشست و ملاقات‌های سری بین هیات‌های عربی، اسرائیلی و آمریکایی در قاهره، سفر ظریف به بغداد همزمان با حضور پمپئو در قاهره، حضور دیوید هیل در بیروت، ادعای بنیامین نتانیاهو مبنی بر بمباران انبار تسلیحات ایران در دمشق و جزییاتی در مورد نشست محرمانه دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین از مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل بودند.

از سفر ظریف به بغداد تا ورود مستقیم واشنگتن به پروسه فشار بر حزب‌الله
کد خبر: 260745
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۳ ۲۰:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک پایگاه اطلاع‌رسانی قطری اعلام کرد نشست‌ها و ملاقات‌های سری بین هیأت‌های عربی، اسرائیلی و آمریکایی در قاهره شتاب بیشتری به خود گرفته تا آخرین آماده‌سازی‌ها برای دیدار علنی بین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان صورت پذیرد.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در سفر امروز خود به بغداد با «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر و «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان و «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق دیدار کرد.

همزمان با حضور «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در منطقه، «دیوید هیل » معاون او نیز به لبنان سفر و با مسئولان لبنان در رابطه با مسایل مختلف گفت‌وگو کرد. سفارت آمریکا در بیروت در بیانیه‌ای که رسانه‌های لبنانی آن را منتشر کردند، اعلام کرد یکی از مهم‌ترین دستورات کار این سفر انتقال نگرانی ایالات متحده از فعالیت‌های حزب‌الله است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد اسراییل انبار تسلیحات ایران در نزدیکی فرودگاه دمشق را بمباران کرده است.

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی فاش کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از پایان ملاقاتش با ولادیمیر پوتین، تمامی یادداشت‌های خانم مترجم را از او گرفت و به او توصیه کرد هرگز در رابطه با مسائلی که در نشست به آن پرداخته شد، با کسی حرفی نزند. به نوشته این روزنامه آمریکایی جنجال‌آفرینی‌های مختلف آمریکا از جمله پیش کشیدن مسئله احداث دیوار حائل می‌تواند برای انحراف اذهان از این مسئله بوده باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها