کد خبر: 260750
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ۱۲:۱۵:۰۰
| |

گزارش ویدیویی «اعتمادآنلاین» از واکنش‌ها به حکم دادستان ویژه تهران برای سید حسن آقامیری

روحانی متفاوت به حکم خلع لباسش تمکین می‌کند؟

سیدحسن آقامیری از حدود 5 سال قبل به صورت جدی، در فضای مجازی کار خود را آغاز کرده و سخنرانی‌ها و نظراتش را در همین فضا نشر می‌دهد و با واکنشی که به اسیدپاشی اصفهان داشت بیش از پیش مشهور شد. مخالفانش او را متهم می‌کنند که به دنبال شهرت است و مذهبیون سنتی شیوه عمل و گفتار او را نمی‌پسندند.

حجم ویدیو: 9.21M | مدت زمان ویدیو: 00:04:06 دانلود ویدیو
کد خبر: 260750
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ۱۲:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدحسن آقامیری، روحانی‌ای که حرف‌های متفاوت می‌زند و عمده حامیانش از نوع دیگری هستند، خلع لباس شد. براساس آنچه خود در خبر خلع لباسش در اینستاگرام نوشته، شکایت نسبت به او از طرف دادستان ویژه تهران بوده و با حکم قاضی شعبه دوم کیفری دادگاه ویژه روحانیت به 2 سال حبس تعلیقی و خلع لباس دائم محکوم شده است.

به گزارش اعتمادآنلاین ؛ انتشار این خبر با واکنش‌های متعدد و اعتراضی در فضای مجازی و بین کنشگران این عرصه مواجه شد؛ از چهره‌های سیاسی گرفته تا سلبریتی‌ها و کاربران عادی که حامی او هستند.

سیداحمد خمینی، فرزند سیدحسن خمینی در بخشی از واکنشش به این خبر نوشته: خودت و خدای خودت قاضی اول و آخرین؛ خوش باش که ظالم نبرد راه به منزل. معصومه ابتکار، معاون امور زنان رییس‌جمهور هم با ابراز امیدواری نسبت به شکستن این رأی گفته جلب اعتماد جوانان دهه هفتادی و هشتادی و گفت‌وگو با آنها هنر کمی نیست.

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب حکم خلع لباس سیدحسن آقامیری را نمایانگر گوشه کوچکی از تحولات بسیار بزرگی دانسته که درون روحانیت رخ داده است، تحولاتی که هنوز جرات آشکار کردنش را ندارند و سعی دارند مسکوت گذاشته شود.

سیدحسن آقامیری از حدود 5 سال قبل به صورت جدی، در فضای مجازی کار خود را آغاز کرده و سخنرانی‌ها و نظراتش را در همین فضا نشر می‌دهد و با واکنشی که به اسیدپاشی اصفهان داشت بیش از پیش مشهور شد. مخالفانش او را متهم می‌کنند که به دنبال شهرت است و مذهبیون سنتی شیوه عمل و گفتار او را نمی‌پسندند. برخی حتی او را روحانی‌ای می‌دانند که حرف‌های درخور جایگاه و لباسش نمی‌زند.

از طرف دیگر اما موافقان او متفاوت هستند. او موفق شده کسانی را به پای منبر و سخنرانی‌هایش بکشاند که شاید با دین رابطه خوبی نداشته‌اند، هرچند که خود او تاکید کرده حامیانش با میل شخصی خود جذب شده‌اند و او کسی را مجبور نکرده که به صحبت‌هایش گوش کند.

آقامیری البته تاکید کرده که 10 - 15 سال است که کشمکش نسبت به اظهارات و رویکردهای او با محاکم قضایی وجود دارد. بازتاب‌ خلع لباس او در فضای مجازی موجب شده تا روابط‌عمومی دادستانی کل ویژه روحانیت با پسندیده ندانستن نوع اطلاع‌رسانی به‌وسیله این روحانی، برخی از ابعاد اتهامات آقامیری را تشریح کند که از آن جمله می‌توان به هتک حیثیت روحانیت، تزلزل در اعتقادات مردم و جوانان نسبت به اصول اسلام و ایجاد شبهه در احکام ضروری اسلام نام برد.

شاید نمونه همین واکنش‌ها موجب شده تا حامیان او بیش از هر زمانی به قدرت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دل ببندند تا بتوانند جلوی تایید این حکم را بگیرند. گواه این اتفاق هم افزایش 200 هزار نفری دنبال‌کننده‌های او در اینستاگرام بعد از انتشار این خبر است که می‌شود پیام‌های متفاوتی را از آن برداشت کرد. به هر حال باید دید این روحانی متفاوت به حکم صادره تمکین می‌کند یا اینکه رویکرد دینی‌اش را با لباس شخصی ادامه خواهد داد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها