کد خبر: 260785
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۰۸:۰۲:۰۰
| |

سقوط یک هواپیما حامل گوشت وارداتی در صفادشت کرج؛

روابط عمومی ارتش اعلام کرد هواپیما متعلق به ارتش است/ اسامی جانباختگان اعلام شد/ جعبه سیاه هواپیما پیدا شد+ عکس و فیلم

صبح امروز یک فروند هواپیما باری با 15 سرنشین در حوالی صفادشت مشکین‌آباد در استان البرز سقوط کرد.

روابط عمومی ارتش اعلام کرد هواپیما متعلق به ارتش است/ اسامی جانباختگان اعلام شد/ جعبه سیاه هواپیما پیدا شد+ عکس و فیلم
کد خبر: 260785
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۰۸:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| «جعفرزاده» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور از سقوط بوئینگ 707 حوالی صفادشت تهران خبر داد و گفت این حادثه در ساعت 8:30 رخ داده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد: هواپیما قرقیزستانی بوده است که به هنگام ورود از باند خارج می‌شود و دچار آتش‌سوزی می‌شود؛ به محض دریافت خبر تیم‌های بررسی سانحه به محل اعزام شدند.

سقوط هواپیما

ناصر چرخساز مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز اظهار کرد: برای امداد رسانی به مصدومان این حادثه هشت تیم عملیاتی به منطقه اعزام شده است. مبداء این هواپیما فرودگاه پیام بوده و به دلایلی که هنوز مشخص نیست در پادگان فتح سپاه سقوط کرده است.

هواپیمای سقوط کرده

وی توضیح داد: طبق شنیده‌ها 15 نفر در این هواپیما بودند که خلبانان آن نجات پیدا کردند.

این مسئول توضیح داد: متاسفانه این هواپیما برخوردی با خانه‌های مسکونی داشته و دچار حریق شده است. در حال حاضر عملیات اطفاء حریق و عملیات جستجوی مصدومان احتمالی در حال انجام است. منزل مسکونی که هواپیما با آن برخورد کرده خالی از سکنه بوده است.

هواپیمای سقوط کرده

ابوالفضل اینانلو فرماندار فردیس نیز گفت: این هواپیمای باری شامل 15 مسافر بوده که دچار سانحه شده و سقوط کرده است. تیم فنی به محل حادثه اعزام شده است. با بررسی تیم فنی بزودی جزییات بیشتری از حادثه منتشر میشود.

هواپیمای سقوط کرده

بوئینگ 707 یک هواپیمای جت تجاری باریک‌پیکر دوربرد با اندازهٔ متوسط است که دارای چهار موتور جت است و توسط شرکت بوئینگ طراحی و ساخته شده است.

از این هواپیما در فاصلهٔ بین سال‌های 1958 تا 1979 به تعداد 1010 فروند ساخته و تحویل شده‌ است. این پرنده در نزد عموم به صورت هفت صفر هفت (به انگلیسی: Seven oh Seven) تلفظ می‌شده‌ است. این هواپیما در میان گونه‌های مختلف خود بین 140 تا 219 مسافر ظرفیت داشته و بُرد آن بین 4630 تا 10650 کیلومتر است.

707 لقب اولین هواپیمای جت ساخت بوئینگ را دارد و بال‌های آن متمایل و مجهز به غلاف موتور طراحی شده‌است. 707 اولین هواپیمای مسافربری جت طراحی شده نبود اما اولین نمونه‌ای بود که به موفقیت تجاری دست یافت. تسلط کامل بر حمل و نقل هوائی مسافری در دههٔ 60 میلادی و همچنین حضور مستمر در دههٔ 70 به بوئینگ 707 اعتبار پیشتاز بودن در عصر جت را بخشید.

این هواپیما بوئینگ را به عنوان یکی از بزرگترین سازندگان هواپیمای مسافربری در دنیا مطرح کرد و منجر به تولید مجموعهٔ جت‌های تجاری با اسم 7X7 شد. هواپیماهای 720، 727، 737 و 757 که بعدها ساخته شدند عناصر طراحی مشترک زیادی در بدنه با بوئینگ 707 دارند.

707 برای پروازهای داخلی، بین قاره‌ای و بین اقیانوسی و همچنین حمل بار و کاربردهای نظامی مورد استفاده قرار گرفته‌است. یک گونهٔ قابل تبدیل مسافری-باری با نام 707-320C نیز در سال 1963 وارد خدمت شده و گونه‌های مسافری نیز به نموهٔ باری تبدیل شده‌اند.

هواپیما متعلق به ارتش است

روابط عمومی ارتش طی بیانیه‌ای اعلام کرد: صبح امروز یک فروند هواپیمای باربری 707 حامل گوشت برای کمک در طرح مردم‌یاری، از مبدا بیشکک کشور قرقیزستان، اقدام به فرود اضطراری در فرودگاه فتح البرز کرده که در هنگام فرود از باند خارج و پس از برخورد با دیوار انتهایی باند دچار آتش سوزی شد.

جزئیات علت حادثه و وضعیت شهادت یا مجروحیت کارکنان تیم پروازی و خدمه آن با اعزام تیم های تخصصی در دست بررسی است.

خلبان بوئینگ

تیمسار خلبان قجاوند، کاپیتان بوئینگ707 سانحه دیده در کرج

جسد 7 جان باخته پیدا شد

سخنگوی اورژانس کشور گفت: پیکر هفت فوت شده حادثه آتش سوزی هواپیمای باری از داخل هواپیما خارج شده است.

هواپیمای سقوط کرده

پزشکی قانونی استان البرز اعلام کرد: از 15 یا 16 سرنشینی که هواپیما داشته است 2 جسد به صورت سالم و قابل شناسایی بیرون آمده و کاور شده و یک نفر هم که گویا مهندس پرواز است زنده بیرون آمده است.

هواپیمای سقوط کرده متعلق به قرقیزستان نیست

سخنگوی فرودگاه بین‌المللی «مناس» واقع در بیشکک قرقیزستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: هواپیمای باربری که دوشنبه در ایران سقوط کرد از این فرودگاه پرواز کرده بود. وی گفته این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی پیام (پیام‌ایر) بوده است.

حیدری مدیر روابط عمومی هواپیمایی ساها هم گفت: هواپیمای سقوط کرده در نزدیک کرج متعلق به شرکت هواپیمایی ساها نیست.

اسامی 6 تن از جان باختگان اعلام شد

کشته های سقوط هواپیما

جعبه سیاه هواپیما پیدا شد

دیرکل پزشکی قانونی استان البرز گفت: تاکنون اجساد 15 تن از قربانیان حادثه سقوط هواپیما شامل 14 مرد و یک زن به پزشکی قانونی استان البرز تحویل داده شده است که هویت 10 تن از جانباختگان قابل تشخیص است.

او در ادامه گفت: با دستور مقام قضایی اجساد قربانیان تا عصر امروز به خانواده هایشان تحویل داده خواهد شد.

اسامی کامل جانباختگان اعلام شد

دکتر مهرداد علی بخشی، مدیر ستاد مدیریت بحران سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: همه 15 جسد یافته شده از هواپیمایی که صبح امروز در صفادشت کرج سقوط کرد به پزشکی قانونی استان البرز منتقل شدند.

اسامی اجساد شناسایی شده به شرح زیر است:

1- غفور قجاوند
2- محمد باقر ندری
3- جواد سلیمانی
4- محمد عبدلی
5- عزیراله علیزاده
6- سعید قاسمی
7- فریدون شیخی
8- شاکر آجرلو
9- مریم زارعی نژاد
10- علی افروغ

اسامی زیر از سرنشینان هواپیما بودند که کار تشخیص هویت آن ها ادامه دارد.


محمد رضا طاهری
مصطفی محمودی
جواد مرادی
حمید رضا لطفیان
داود ذوالفقاری

گفتنی است فرشاد مهدوی نژاد، در این سقوط زنده ماند و به مراکز درمانی اعزام شد.

حضور خانواده قربانیان ⁧ سقوط هواپیما ⁩ در محل حادثه

خانواده قربانیان سقوط هواپیمای باری

** فیلمی از سقوط هواپیمای ارتش در حوالی کرج

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها