کد خبر: 260822
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۰۸:۲۷:۰۰
| |

به دنبال تحریم دارو؛ ایران به دادگاه بین‌المللی شکایت کرد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت گفت: تحریم های ظالمانه آمریکا اثراتی بر دارو و تجهیزات پزشکی دارد و بر سلامت بیماران و مردم موثر خواهد بود. به همین علت به دنبال استخراج دعاوی از این تحقیقات هستیم که بتوانیم در دادگاه های بین المللی مطرح کنیم.

به دنبال تحریم دارو؛ ایران به دادگاه بین‌المللی شکایت کرد
کد خبر: 260822
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۰۸:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ ابراهیم گلمکانی درباره نحوه هزینه شدن بودجه سال آینده وزارت بهداشت افزود: قصد داریم در مرکز تحقیقات حقوق سلامت در حوزه معاونت حقوقی وزارت بهداشت روی بحث های مشترک حقوق و سلامت تمرکز کنیم.

یکی از اولویت ها در این زمینه مربوط به تحریم ها در حوزه سلامت است.


معاون وزیر بهداشت درباره بودجه سال آینده حوزه سلامت نیز گفت: وزارت بهداشت از لایحه بودجه تقدیمی دولت به مجلس شورای اسلامی به طور همه جانبه حمایت می کند. فقط برخی موارد خاص درباره لایحه پیگیری می شود که اگر در کمیسیون تلفیق و دولت مورد موافقت قرار گیرد، به این لایحه اضافه می شود.


یکی از این موارد، جذب نیرو در حوزه بهداشت و درمان با تمرکز بر نیروی پرستاری است که انتظار می رود بودجه ای برای این کار تامین شود تا سال آینده بتوانیم حداقل 10 تا 30 هزار نیرو جذب کنیم؛ زیرا تعدادی از نیروها بازنشسته شده اند و به دلیل توسعه مراکز درمانی طی سال های اخیر نیازمند نیروی انسانی برای این مراکز تازه تاسیس هستیم. به هر حال این موضوع نیازمند تامین منابع است.


معاون وزیر بهداشت بیان کرد: همچنین وزارت بهداشت پیشنهادی در زمینه ماده 37 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در زمینه یک درصد مالیات بر ارزش افزوده دارد. در این ماده اعتبار چهار هزار میلیاردی عمرانی و 2 هزار میلیاردی هزینه ای درنظرگرفته شده که نظر وزارت بهداشت مبنی بر جا به جایی این دو عدد با یکدیگر است. در نتیجه آنچه وزارت بهداشت درباره لایحه بودجه سال 98 دنبال می کند، دفاع از لایحه و البته جذب نیروی پرستاری، بهداشتی و درمانی است.

تقویت کارگروه تنظیم مقررات وزارت بهداشت


گلمکانی درباره مهمترین اولویت های سال آینده معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت برای سال آینده اظهار داشت: برخی کارها در حوزه حقوقی و امور مجلس به صورت معمول انجام می شود که شامل مواردی همچون پیگیری دعاوی در دیوان عدالت اداری و دادگاه های عمومی است و طبق روال انجام می شود. همچنین ارتباط با مجلس و تعامل با نمایندگان و درخواست ها و دیدارها نیز ادامه پیدا می کند.


وی ادامه داد: مواردی مانند تقویت کارگروه تنظیم مقررات در اولویت کارهای این معاونت قرار دارد. این کارگروه حدود 6 ماه است که با ترکیب جدید شکل گرفته و این کارگروه همه بخش نامه و آیین نامه ها در حوزه نظارتی را قبل از امضای وزیر، از لحاظ حقوقی و قانونی بررسی می کند تا کمترین بازخورد منفی را داشته باشد. تلاش می کنیم مصوبات با سرعت بیشتری در این کارگروه بررسی شود تا بخش نامه ها با دقت بیشتری از لحاظ حقوقی صادر شود.

تنقیح مقررات حوزه سلامت


معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت گفت: موضوع دیگر تنقیح مقررات حوزه سلامت است. قوانین حوزه سلامت تا ابتدای سال 97 به مجلس و دولت به صورت منقح شده و در دو کتابچه ارسال شده است. در حال حاضر به این سمت حرکت می کنیم که مقررات و آیین نامه های حوزه سلامت را به صورت کامل تنقیح کنیم و یکی از اولویت ها برای سال 98 خواهد بود.


گلمکانی بیان کرد: همچنین تشکیل کمیسیون تعهدات مد نظر است. زیرا تعهدات زیادی برای متخصصان و فارغ التحصیلان وجود دارد که بسیاری از این موارد به خاطر تنوع رشته ها و سهمیه ها با تناقض یا اعتراض مواجه می شود. کمیسیون تعهدات بسیاری از این موارد را منسجم می کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها