کد خبر: 260823
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۰۹:۱۵:۰۰
| |

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد:

بازیگران فعال تئاتر 17 هزار نفر هستند

شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 17 هزار نفر به صورت حرفه ای در رشته تئاتر مشغول فعالیت هستند.

بازیگران فعال تئاتر 17 هزار نفر هستند
کد خبر: 260823
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۰۹:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| شهرام کرمی یکشنبه شب در آیین اختتامیه بخش استانی جشنواره تئاتر فجر در شهرکرد افزود: تاکنون بیش از 150 هزار نفر در 40 سال پیش از پیروزی انقلاب در رشته تئاتر دانش آموخته شده اند یا در این بخش فعال هستند.


وی به پتانسیل جشنواره فجر ایران اشاره کرد و گفت: این آمار نشان می دهد جشنواره بین المللی یکی از مهمترین جشنواره های هنری در منطقه آسیاست.


بگفته کرمی امسال در دوره سی و هفتم، هنرمندان بیش از یکصد کشور جهان برای حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر اعلام آمادگی کرده اند.


وی به هجمه های اخیر نسبت به تئاتر اشاره کرد و گفت: در این مدت سعی شده است از تمام ظرفیت های هنری برای رفع این هجمه ها استفاده شود.


کرمی، به وجود یکهزار و 220 سالن تئاتر در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در تئاتر زنده ممکن است برخی از این فضای انتقاد داشته باشند ولی نمی توان همه تئاتر را به یک چشم نگاه کرد.


به گفته وی، گردش مالی تئاتر در یک سال اخیر حدود 600 میلیارد ریال بوده است و این نشان می دهد مخاطب برای تئاتر یک سرمایه است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز افزود: در بخش استانی جشنواره تئاتر بین المللی به میزبانی شهرکرد آثار مطلوبی به روی صحنه رفت.


جواد کارگران دهکردی افزود: این جشنواره به میزبانی چهارمحال وبختیاری با حضور هنرمندان استان های تهران، خوزستان، کرمانشاه و البرز از 20 تا 23 دی ماه در شهرکرد برگزار شد.


به گفته وی، آثار جشنواره تئاتر سی هفتم از کیفیت بالایی برخوردار بود و نمایش های که در این استان اجرا شد، همگی از نمایش های برتر جشنواره های فجر استانی، کودک و نوجوان و تئاتر اندیمشک بود.


در آیین پایانی بخش استانی جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر به میزبانی چهارمحال و بختیاری از گروه های شرکت کننده تقدیر شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها