کد خبر: 260848
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۰۹:۱۸:۰۰
| |

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رییس فراکسیون اصولگرایان ولایی مجلس شورای اسلامی:

اصولگرایان و اصلاح‌طلبان از خود عبور کرده‌اند/ ذائقه برخی مسئولان تغییر کرده است/ فقط موقع انتخابات همه شعار می‌دهند ما چنین و چنان هستیم

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رییس فراکسیون اصولگرایان ولایی مجلس درباره وضعیت جناح‌های سیاسی در کشور گفت: اصولگرایی و اصلاح‌طلبی تمام نشده بلکه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان از اصولگرایی و اصلاح‌طلبی عبور کرده‌اند و آنها هستند که دیگر اصولگرا و اصلاح‌طلب نیستند.

اصولگرایان و اصلاح‌طلبان از خود عبور کرده‌اند/ ذائقه برخی مسئولان تغییر کرده است/ فقط موقع انتخابات همه شعار می‌دهند ما چنین و چنان هستیم
کد خبر: 260848
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۰۹:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| آرایش فضای سیاسی کشور مستعد تغییر و تحول است. جناح بندی اصولگرایی و اصلاح طلبی دیگر قوام و دوام گذشته را ندارد و گرایش و تمایل به استقلال رویه در تصمیم گیری جزء تمایلات سلایق مختلف محسوب می شود. حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس معتقد است که اصولگرایی و اصلاح طلبی تمام نشده است بلکه اصولگرایان و اصلاح طلبان از اصولگرایی و اصلاح طلبی عبور کرده اند و دیگر اصولگرا و اصلاح طلب نیستند. مهمترین بخش‌های این گفت‌وگو را در زیر بخوانید:

*{جناح بندی براساس اصولگرایی و اصلاح طلبان پاسخگوی انتظارات مردم نیست، آیا به نظر شما باید منتظر جریان سوم بود؟} به نظر من اصولگرایی و اصلاح طلبی تمام نشده است بلکه اصولگرایان و اصلاح طلبان از اصولگرایی و اصلاح طلبی عبور کرده اند و آنها هستند که دیگر اصولگرا و اصلاح طلب نیستند.

*مردم معیارهایشان تغییر نکرده است. آنها مسئولی را که اشرافی نباشد، خدمت‌گذار باشد، در خدمت مردم باشد رانت استفاده نکند و تماما در اختیار مردم باشد و از باندبازی و گروه‌بازی بپرهیزد حمایت می‌کنند. این چیزی نیست که بتوان از آن عبور کرد. لذا ایراد جای دیگری است.

*بعضی ها ذائقه‌شان تغییر کرده است، برخی تصور کرده اند در گذشته به آنها ظلم شده است و حال باید به خودشان بپردازند؛ برخی هم انقلابی‌گری‌شان تغییر کرده است. مردم به دنبال افراد انقلابی هستند چپ و راست هم ندارد.

* انقلابی یعنی فردی که به سمت اشرافی‌گری نمی‌رود و طبقه‌اش را از مردم جدا نمی‌کند. مردم به دنبال افرادی هستند که در تلاشند آرمان‌های انقلاب محقق شود حال اینکه گرایشش چیست اهمیتی ندارد. افرادی این مولفه‌ها را از دست داده اند این درحالی است که همه چیز زنجیروارد بهم وصل است.

* در سال 98 مردم به کارآمدی، سلامت و صداقت و انقلابی بودن رای می‌دهند.

* احزاب باید خود را بازسازی کنند یعنی با یک آسیب‌شناسی ایرادات‌شان را مشخص و در جهت رفع آن تلاش کنند و سپس با یک رویکرد قوی‌تر خود را در معرض انتخاب قرار دهند.

*بحث اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نیست بلکه من تلاش دارم یک تصویر کلی نشان دهم. من می‌خواهم بگویم برخی از مسئولان از نظام، مردم و .. فاصله گرفته‌اند.

*مشکل اینجاست که ما احزاب قوی نداریم اگر احزاب قوی داشتیم در زمان انتخابات در برنامه‌های صدا و سیما شرکت می‌کرد و رسما اعلام می‌کرد برای اقتصاد، فرهنگ و سیاست خارجی فلان برنامه را دارم نه اینکه هر موجی درست شد سوار آن بشود و پس آن هم به سرعت پیاده شود.

*ما در طول این 40 سال خیلی از این مصوبات [FATF] داشتیم، تا گفتند پولشویی تصویب کردیم تا گفتند پالرمو آن را هم تصویب کردیم، یا برجام بلافاصله تصویب کردیم. کدام یکی از اینها کمک ما کرد؟ ما از همین الان باید فکر آن یکی باشیم که می‌خواهند بیاورند.

*امروز منی وجود ندارد، این یک تصمیمی است که مجلس گرفته و مجلس هر رایی داد باید پاسخ گو باشد.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها