کد خبر: 260877
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۱۳:۱۵:۰۰
| |

گفت‌وگوی تصویری اعتمادآنلاین با ابراهیم اصغرزاده درباره نسبت خصوصی‌سازی با دموکراسی و اصلاح‌طلبی:

برخی سلطان پتروشیمی می‌شوند و به ریش ما می‌خندند/ این افراد باید خلع قانونی شوند/ منظور من از واگذاری‌ها به موتلفه، حزب موتلفه نیست بلکه تفکر موتلفه‌‌ای است/ با تفکر هیاتی و بازاری نمی‌شود صنعت را مدیریت کرد

ابراهیم اصغرزاده گفت: افرادی که اهلیت ندارند و یا افرادی که دلال بوده و به دنبال سوداگری هستند، یک بنگاه را در اختیار می‌گیرند و شروع به ریخت و پاش و فروش می‌کنند و یک سری منابع به دست می‌آورند. این منابع اتفاقا نه به چرخه اقتصاد بلکه به چرخ دلالی برمی‌گردد و این افراد با این منابع جلوی سیاست و دموکراسی می‌ایستند و برای انتخابات لیست و نامزد انتخاب می‌کند.

حجم ویدیو: 6.35M | مدت زمان ویدیو: 00:02:32 دانلود ویدیو
کد خبر: 260877
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۱۳:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ابراهیم اصغرزاده نماینده ادوار و تحلیل‌گر اصلاح‌طلب در گفت‌وگوی تصویری با اعتمادآنلاین به نقد و بررسی وضعیت اقتصادی کشور به ویژه موضوع خصوصی‌سازی و واگذاری‌ها پرداخته است که مشروح این گفت‌وگو به زودی منتشر خواهد شد. در ادامه مهمترین محورهای این گفت‌وگو را می‌خوانید:

*این سوال همیشه بود که چرا وقتی شعارهای اصلاح‌طلبانه می‌دهیم با بن‌بست مواجه می‌شویم و چرا حساسیت ایجاد می‌شود و چرا در برابر قانون و دولت قانونی یک دولت موازی شکل می‌گیرد؟

*یک تخم لقی شکسته شده که «برای اینکه چرخ اقتصاد بچرخد و وضعیت اقتصادی بهبود پیدا کند و بهره‌وری اقتصاد بالا برود، ما به دنبال خصوصی‌سازی برویم.»

*افرادی که اهلیت ندارند و یا افرادی که دلال بوده و به دنبال سوداگری هستند، یک بنگاه را در اختیار می‌گیرند و شروع به ریخت و پاش و فروش می‌کنند و یک سری منابع به دست می‌آورند. این منابع اتفاقا نه به چرخه اقتصاد بلکه به چرخ دلالی برمی‌گردد و این افراد با این منابع جلوی سیاست و دموکراسی می‌ایستند و برای انتخابات لیست و نامزد انتخاب می‌کند.

*طبقه‌ای که کارخانه‌ها می‌گیرند و ثروتی را صاحب می‌شوند به هیچ‌کسی پاسخگو نیست.

*برخی می‌آیند و خیمه می‌زنند و بعد سلطان پتروشیمی می‌شوند. آنان عشقشان را می‌کنند و نهایتا به ریش همه ما می‌خندند.

*شرکت بازرگانی پتروشیمی را به شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان دادند. این شرکت برای دوستان بازاری قدیمی است که در حزب موتلفه بودند و البته الان در موتلفه نیستند.

*احزاب بر اساس قوانین در کشور ما نمی‌توانند وارد بنگاه‌داری بشوند. منظور من از واگذاری‌ها به موتلفه، حزب موتلفه نه بلکه تفکر موتلفه‌است که باعث شده به اقتصاد کشور گند زده بشود. این خلعیت باید قانونی باشد. افرادی که وارد عرصه اقتصاد می‌شوند باید اهلیت داشته باشند و با تفکر هیاتی و بازاری نمی‌شود صنعت را مدیریت کرد.

*اعتراضات اخیر کارگری یک مظهر است. بیشتر اعتراضات در حوزه‌ها و بنگاه‌هایی است که واگذار شده‌اند.

*اگر با فرآیند ناسالم اقتصادی از جانب نزدیکانم مواجه شوم حاضرم که آن را گزارش کنم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها