ذخیره آب سدهای خوزستان افزایش یافت

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان از ذخیره سازی آب در سد‌های استان پس از بارندگی خبر داد و گفت: بارش‌های امسال علاوه بر پرکردن ظرفیت مخازن استان در کاهش ریزگرد‌ها در این فصل تاثیرگذار بود و باعث بهبود کیفیت آب و هوای استان شده است.

ذخیره آب سدهای خوزستان افزایش یافت
کد خبر: 260950
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۱۰:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ هوشنگ حسونی زاده، معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: از اول سال آبی تا کنون باران میزان آورد آب به سد‌های استان را به 8 میلیارد مترمکعب رسانده است که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش چشم‌گیر آن هستیم.

وی افزود: در صورت استمرار این بارندگی‌ها وضعیت مخازن استان مطلوب خواهد بود و وضعیت ظرفیت سد دز نسبت به بقیه سد‌های استان بهتر است و سال گذشته نیز که با بارش‌های کم مواجه شدیم با برنامه‌ریزی‌های لازم از بروز مشکل در تأمین آب شرب و کشاورزی استان جلوگیری کردیم.

حسونی زاده عنوان کرد: حدود 6 میلیارد و 200 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سد‌های خوزستان قابل برنامه‌ریزی و استفاده است و بارش‌های امسال علاوه بر پرکردن ظرفیت مخازن استان در کاهش ریزگرد‌ها در این فصل تاثیرگذار بود و باعث بهبود کیفیت آب و هوای استان شده است.

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان بیان داشت: سد‌های استان درحال حاضر معادل 7 میلیارد مترمکعب ظرفیت دارند و جای نگرانی از نظر فضای ذخیره‌سازی آب وجود ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها