معاون وزیر راه و شهرسازی:

میزان جمعیت پذیری منطقه 22 تهران کاهش پیدا می‌کند

محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مصوبات شورای عالی شهرسازی درباره احداث ساختمان جدید پلاسکو در طول دو سال گذشته تغییری نداشت گفت: احتمالا میزان جمعیت پذیری منطقه 22 کاهش پیدا می‌کند.

میزان جمعیت پذیری منطقه 22 تهران کاهش پیدا می‌کند
کد خبر: 260985
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۱۳:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد سعید ایزدی در جمع خبرنگاران درباره جزئیات جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی درباره تعیین تکلیف طرح ساختمان جدید پلاسکو و منطقه 22 تهران گفت: بعد از گذشت دو سال کمیسیون ماده پنج دو موضوع را درباره ساخت ساختمان جدید پلاسکو پیگیری می‌کند. اول اینکه در ساختمان جدید باید فضایی را برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان در نظر گرفته شود و اینکه طرح جدید از طریق برگزاری مسابقه انتخاب شود.

وی ادامه داد: در ابتدای ساخت ساختمان پلاسکو قرار بر این بود که از سه بخش به صورت یکپارچه در ساختمان جدید استفاده کنند که بخشی از آن به دلیل مجاورت با بافت تاریخی با مخالفت سازمان محیط زیست مواجه شد. ضلع شمال این ساختمان هم که شامل ساختمان باقیمانده می‌شد با تفاهماتی که با مالکان انجام شد قرار بر این شد که نسبت به مقاوم سازی آن اقدام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در نهایت قرار شده ساختمان جدید پلاسکو را در هزار متر 15 طبقه روی سطح زمین و پنج طبقه زیر سطح زمین ساخته شود.

ایزدی با تاکید بر اینکه پنج روز پس از وقوع این حادثه یک مصوبه اعلام کردیم و هیچ تغییری در مصوبات نداشتیم گفت: تنها مصوبه ما این بوده است که در ساختمان جدید فضایی برای گرامیداشت خاطره آتش نشانان ایجاد کنند و همچنین طرح ساختمان جدید از طریق برگزاری مسابقه انتخاب شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به تازگی پیمانکار این پروژه نسبت به اجرای این دو موضوع اقدام کرده است و در حال حاضر موضوعی که بر آن تاکید داریم تامین پارکینگ متناسب با میزان بارگزاری در این ساختمان است و در موضوع ساخت پنج طبقه زیر زمین حقوق مکتسبه مطرح است. اگر حقوق مکتسبه در 15 طبقه رعایت نشود بنیاد مستضعفان می‌تواند از این امکان استفاده کند که از فضای پنج طبقه زیر زمین بهره مند شود.

ایزدی همچنین درباره تصمیماتی که در منطقه 22 تهران گرفته شد، گفت:‌تنها منطقه ای که در تهران طرح تفصیلی ندارد منطقه 22 تهران است در جلسه امروز دو سناریو مطرح شده است. اول اینکه ساماندهی این منطقه را با بارگذاری جمعیت 350 نفری مطابق با طرح جامع دنبال کنیم دوم اینکه بنا بر توافقات و تعهداتی که ایجاد شده جمعیت پیش بینی شده را 470 نفر در نظر بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه شورای عالی شهرسازی و نمایندگان وزارت کشور، سازمان محیط زیست و... دغدغه بارگذاری اضافه در این منطقه را دارند، گفت:‌ جمع بندی این جلسه این است که طرح منطقه با رعایت سقف جمعیتی پیش بینی شده و رعایت حقوق مکتسبه تصویب و به اجرا برسد و تاکیدمان بر روی حمل و نقل و توسعه خطوط مترو و تامین آب در منطقه است.

وی با اشاره به احتمال تعدیل جمعیت در این منطقه گفت: مذاکراتی کرده‌ایم که تنها حقوق مکتسبه در این منطقه برآورده شود و احتمال اینکه تفاهمات ساخت واحدهای مسکونی در این منطقه لغو شود وجود دارد تا میزان بارگذاری و جمعیت پذیری منطقه خلاف طرح جامع را تعدیل کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها