در دو سال اخیر صادرات چین به کمترین رقم خود رسید

صادرات چین در ماه دسامبر سال 2018 میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با 4.4 درصد کاهش به کمترین رقم از سال 2016 میلادی به بعد رسید.

در دو سال اخیر صادرات چین به کمترین رقم خود رسید
کد خبر: 260993
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۱۳:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| صاردات چین دومین اقتصاد بزرگ جهان در آخرین ماه سال 2018 میلادی به کمترین رقم در دو سال اخیر رسید؛ ضمن اینکه واردات این کشور هم روند نزولی به خود گرفت.

این شاخص های منفی چین حاکی از ضعف بیشتر اقتصاد چین در سال 2019 میلادی و نیز وخیم تر شدن تقاضای جهانی دارد. همچنین مازاد تجارت چین با ایالات متحده در سال 2018 میلادی هم به بالاترین سطح خود رسید که این امر می تواند دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا را برای شعله ور کردن اختلافات تجاری با پکن ترغیب کند.

به گفته برخی از تحلیل گران اقتصادی، انتظار می رود پکن سیاست کاهش محدودیت ها و اقدامات محرکی خود را در سال 2019 میلادی به دنبال آمار ضعیف تولیدات کارخانه ای در ماه دسامبر تسریع بخشد.

بر همین اساس، صادرات چین در ماه دسامبر سال 2018 میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 4.4 درصد روند کاهشی به خود گرفت که کمترین رقم در دو سال اخیر است؛ البته تقاضا در بیشتر بازارهای اصلی چین هم کاهش پیدا کرده است.

همچنین واردات چین در ماه دسامبر 7.6 درصد کاهش پیدا کرد که کمترین رقم از جولای سال 2016 میلادی به بعد محسوب می شود. بر پایه این گزارش، محاسبات انجام گرفته از سوی رویترز با توجه به اطلاعات گمرک چین حاکی از آن دارد که مازاد تجارت چین با آمریکا در سال 2018 میلادی با 17.2 درصد رشد به 323.32 میلیارد دلار رسید که از سال 2006 میلادی به بعد بی سابقه گزارش می شود.

چین هفته گذشته اعلام کرده بود که رشد اقتصادی خود را در سال جاری میلادی بین 6 تا 6.5 درصد کاهش خواهد داد؛ این در حالی است که احتمال رشد اقتصادی 6.6 درصدی چین در سال 2018 میلادی کمترین رقم در 28 سال اخیر محسوب می شود.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها