کد خبر: 260999
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۱۵:۴۰:۰۰
| |

گزارش ویدیویی اعتمادآنلاین از آزار و اذیت کودکان کار

کودک‌آزاری، بخشی از سیکل معیوب جامعه خشمگین

انتشار فیلم کودکان کار کرمان باعث شد تا موضوع سیکل نامعیوب چرخه خشونت در جامعه مورد بررسی قرار گیرد.

حجم ویدیو: 7.19M | مدت زمان ویدیو: 00:02:27 دانلود ویدیو
کد خبر: 260999
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۱۵:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ باز هم فیلمی از آزار و اذیت کودکان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. ویدیویی که خیلی‌ها با عبارت «این تصویر حاوی صحنه‌های دلخراش است» بازنشرش کردند.

ماجرای ویدیو از این قرار بود که فردی که به نظر می‌رسید کارمند شهرداری است، دو کودک کار را که مشغول گلفروشی بودند، گرفته و به آن‌ها می‌گوید به شرطی آزادشان می‌کند که گل‌هایشان را بخورند.

تصاویر این کودکان در حالی همچنان دست به دست می‌شود که کسی به افزایش آسیب‌ها پس از شناخته شدن چهره آنها توجه نمی‌کند. از سوی دیگر نگاهی گذرا به واکنش جامعه نسبت به این ویدیوها، توهین‌های چندباره و ابراز خشم فراوان نسبت به افرادی را نشان می‌دهند که خشونت را ایجاد کرده‌اند، در حالی که چنین واکنش‌هایی هم قرار گرفتن در چرخه خشونت است. موضوعی که امان‌الله قرایی‌مقدم، جامعه‌شناس هم در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین به آن اشاره می‌کند.

البته مدیریت درست شهری ثابت کرده آسیب‌های اجتماعی قابل کنترلند؛ مثل تبریز که توانست آمار تکدی‌گری را به صفر برساند. همین سند گواه آن است که آسیب‌های اجتماعی از تکدی‌گری گرفته تا اعتیاد و ازدیاد حضور کودکان کار در فضای شهری‌، قابل کنترل و مدیریت است.

در غیر این صورت، ویدیوی پخش شده از کودکان کار شهر کرمان که اولین تصاویر از این خشونت‌ها نبوده آخرینش هم نخواهدبود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها