کد خبر: 261014
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

گزارش اعتمادآنلاین درباره جدل‌های اخیر اهالی سینما در فضای مجازی؛

کیانیان و ده‌نمکی بر سر چه چیزی دعوا می‌کنند؟ / تصویر

رضا کیانیان به سخنان ده‌نمکی که گفته بود تیم ملی فوتبال ایران نباید 5 گل به تیم فوتبال یمن می‌زد، خرده گرفت و در صفحه شخصی خود نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

کیانیان و ده‌نمکی بر سر چه چیزی دعوا می‌کنند؟ / تصویر
کد خبر: 261014
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۵ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| واکنش عجیب مسعود ده نمکی به پیروزی پرگل ایران مقابل یمن حاشیه‌های زیادی را به وجود آورد. بسیاری حرف‌های او را مغایر با منافع ملی و روح حرفه‌ای فوتبال دانستند و به آن واکنش نشان دادند. رضا کیانیان بازیگر مطرح و با سابقه سینمای ایران نسبت به این موضوع سکوت نکرد و در اینستاگرام خود واکنش نشان داد.

انتقاد ده نمکی به برد ایران مقابل یمن

تیم ملی ایران در اولین بازی خود با پنج گل برابر یمن به برتری رسید تا گام اول را با اقتدار بردارد و امیدواری بابت موفقیت در این جام را افزایش دهد. در این ارتباط اما برخی کارشناسان با توجه به مسائل داخلی یمن و جنگ در این کشور نمایش تیم ملی را با انتقاد مواجه کرده‌اند که با اصول فوتبال جوانمردانه منافات دارد. یکی از این افراد یک کارگردان سینمای ایران است.

مسعود ده نمکی با حضور در برنامه فرمول یک در پاسخ به سوالی از سوی علی ضیا درباره اینکه فوتبال را دنبال می‌کند گفت: «نتایج را دنبال می کنم اگر نتوانم بازی‌ها را ببینم.»

ده نمکی در واکنش به اینکه تیم ملی به تازگی موفق شده تیم ملی یمن را در جام ملت‌ها با 5 گل شکست دهد گفت: «هنر کردیم به یمن 5 گل زدیم؟! شاگرد تختی هم هستیم و آیا می دانید چرا او تختی شد و چرا نام پوریای ولی نامش هنوز هم هست؟ او وقتی می‌دید حریفش آسیب‌دیده سمت زانوی او نرفت و حتی حریفش هم متوجه این حرکت او شد. الان ما ورزشکار داریم که حتی از تختی هم بیشتر مدال دارد اما چرا اسم تختی و پوریای ولی مانده است. فرق قهرمانی و پهلوانی هم همین است. بعضی از این بازیکنان جزو دوستان ما هستند و تماشاگر فیلم‌های خودمان در اکران خصوصی‌ها هستند. خوشحالم که پیروز شدند اما مثلا می‌گویم که من اگر جای آنها بودم این 5 تا را به عربستان یا امارات و یا تیم دیگری می‌زدم!

مسعود ده‌نمکی در ادامه صحبت‌های خود درباره پیروزی تیم ملی برابر یمن گفت: «ملتی که 5 سال در قحطی مطلق هستند و دنده‌های‌شان از گرسنگی بیرون زده است. می‌توان این تیم را هم با یک گل برد و البته این به بازیکن برنمی‌گردد و به آن سیاستگذاری و مدیریت برمی‌گردد که باید بگوید اگر شما می‌برید یک جوری ببرید که پهلوان بمانید.»

صحبت‌های ده نمکی درباره فوتبال سیاسی

کارگردان فیلم‌های پرفروش سینمای ایران طی چند سال اخیر در واکنش به اینکه نتایج فوتبال را نباید سیاسی کرد گفت: «به ما که می‌رسند همه پاشنه‌های خود را ور می‌کشند. عربستانی‌ها و عمانی ها و فلان انتقام خلیج فارس را می‌خواهند از تیم ملی ما بگیرند. بچه های ما واقعا زحمت می کشند و 10 برابر تیم های دیگر مایه می‌گذارند. بین خودشان اینطور نیست. من در این زمینه از نگاه پهلوانی نگاه کردم و به نظرم می شد با مظلوم مدارا کرد.»

ده‌نمکی در پایان صحبت‌هایش با شوخی به علی ضیا که بابت برخی صحبت‌هایش در برنامه‌های قبلی با حاشیه مواجه شده بود گفت که اینبار کاری کرده که فدراسیون فوتبال او را توبیخ کند: «البته من مطمئنم اگر علی پروین بود در گوش بازیکنان می‌گفت که مدارا کنید و حتی اگر امیر قلعه نویی بود می گفت ببرید که دل آنها نشکند و بقیه خوشحال نشوند. این برد باعث شادی دشمن می‌شود و بازی لوطی منشی و پهلوانی رعایت نشد.»

واکنش اینستاگرامی رضا کیانیان به صحبت‌های ده نمکی

رضا کیانیان در نقد سخنان مسعود ده‌نمکی در اینستاگرام نوشت: «اقای ده نمکی از روی دلسوزی گفتند تیم فوتبال ایران نباید به یمن پنج گل می زد. این گفته، هر چند به ظاهر زیباست، اما در باطن برای مردم یمن به شدت تحقیرآمیز است.

ملتی که محتاج بزرگواری دیگرانند! و باید به آن ها رحم کنیم! اگر پیشنهاد می کردند ایران، تیم فوتبال یمن را آموزش دهد تا بهتر بازی کنند منطقی تر بود. بسیاری از سیاستمداران ما هم حمایت از مستضعفین را سر لوحه شعارهای خود قرار می دهند که به ظاهر زیبا، اما فریبنده است. چون باعث ماندگاری فقر و بیشتر شدن فاصله طبقاتی می‌شود . شعار درست، نابودی ریشه های فقر و فلاکت و بیکاری و به اصطلاح استضعاف است.

سیاستمداری که حامی فقرا و مسکینان است. در فکر ریشه کن کردن فقر نخواهد بود. چون اگر روزی فقر از بین برود، او هم بیکار می‌شود! تیم یمن باید بپذیرد ضعیف است تا بتواند قوی شود. نه این که با ضعف او ما جوانمردی و بزرگواری‌مان را ثابت کنیم!»

عکس1

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها