سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه:

مناطق مرزی کشور هنوز درگیر محرومیت هستند

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: متاسفانه با وجود اقدامات گسترده سازمان های مختلف برای محرومیت زدایی، در مناطق مرزی و محروم کشور همچنان کشور درگیر محرومیت است و بیکاری یکی از معضلاتی است که معضلاتی مانند قاچاق از آن ناشی می‌شود.

مناطق مرزی کشور هنوز درگیر محرومیت هستند
کد خبر: 261037
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سردارعلی‌اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه در نشست خبری برای معرفی 5400 پروژه عمرانی و هزاران طرح اشتغال زایی و محرومیت زدایی در مناطق مرزی و محروم کشور برگزار شد،با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، گفت: به همین مناسبت برنامه های ویژه ای در سراسر کشور درحال برگزاری است تا گزارشی از دستاورد ها انقلاب اسلامی ارایه شود.

وی افزود: نیروی زمینی سپاه در شمال غرب، غرب و جنوب غرب و بخشی جنوب شرق و بخشی از شرق و شمال ماموریت تامین امنیت را برعهده دارد. سپاه با برعهده گرفته این مسئولیت محرومیت زدایی را در دستور کار خود قرار داده زیرا بیکاری و محرومیت می تواند زمینه نا امنی را ایجاد کند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با اشاره به خدمات و اقدامات نظام اسلامی در محرومیت‌زدایی، گفت: با وجود اقدامات گسترده سازمان های مختلف برای محرومیت زدایی، در مناطق مرزی و محروم کشور همچنان کشور درگیر محرومیت است و بیکاری یکی از معضلاتی است که معضلاتی مانند قاچاق از آن ناشی می‌شود. امروز بخش‌های عظیمی از امنیت مرزی توسط نیروهای بومی و مردمی که اکثریت آنها اهل سنت عزیز و بزرگوار کشورمان هست تامین می شود و سپاه در کنار ایجاد اشتغال امنیت را دنبال می کند.

وی خالی شدن مناطق مرزی از جمعیت را به دلیل محرومیت یکی از مسائل مهم و تاثیر گذار بر امنیت دانست و گفت: اگر می‌خواهیم مردم در مناطق مرزی حضور داشته باشند باید برای آنها اشتغال ایجاد کنیم به همین دلیل بخشی از فعالیت نیروی زمینی در جهت ایجاد اشتغال و کاهش مسائل اجتماعی ، خدمات درمانی و ایجاد امکانات برای مردم بوده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: از سال 94 قرارگاه محرومیت زدایی باهدف ساماندهی محرومیت زدایی شکل گرفت و به لطف خدا دستگاه های مختلف پای کار آمده اند و یک همکاری بسیار خوب شکل گرفت است،کمیته امداد،آستان قدس رضوی و بنیاد مسکن از جمله مجموعه هایی است که درکنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنبال حل مشکلات مردم و محرومیت زدایی است،البته محرومیت زدایی از وظایف سپاه نیست اما سپاه خود را خدمت رسانی به مردم می داند و معتقد است که امنیت پایدار با از بین رفتن محرومیت ها شکل می گیرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها