کد خبر: 261057
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۱۵:۱۵:۰۰
| |

در واکنش به اظهارات مداخله جویانه «گرنل»؛

از سفیر آمریکا می‌خواهیم در امور اروپا دخالت نکند

وزیر امورخارجه آلمان در واکنش به نامه تهدیدآمیز سفیر آمریکا در برلین مبنی بر اعمال تحریم شرکت اقتصادی آلمان در صورت تداوم حمایت از نورد استریم2 گفت: «گرنل» در امور اروپایی‌ها دخالت نکند.

از سفیر آمریکا می‌خواهیم در امور اروپا دخالت نکند
کد خبر: 261057
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۱۵:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در واکنش به نامه تهدید آمیز «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در برلین به شرکت‌های اقتصادی آلمان در خصوص الزام به عدم حمایت از پروژه گازی نورد استریم‌2 گفت: از گرنل یک خواسته دیپلماتیک دارم و آن این است که در مسایل اروپایی دخالت نکند.

وی در ادامه افزود: سفیر آمریکا در برلین بسیار علاقمند به توقف پروژه گازی نورد استریم‌2 است. از او می‌خواهم با در پیش گرفتن صبر و تامل در امور اروپایی دخالت نکند.

روز گذشته روزنامه بیلد ام زونتاگ با اشاره به تکرار درخواست «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در برلین مبنی بر عدم حمایت آلمان از پروژه گازی نورد استریم 2 نوشت: گرنل با ارسال نامه‌ای به کمپانی‌های تجاری آلمان از آنها خواست تا به حمایت‌های خود از تحقق و پیشبرد پروژه نورد استریم 2 پایان دهند.

گرنل در نامه تهدید‌آمیز خود به شرکت‌های آلمانی آورده است: اگر کارگزاران و شرکت آلمانی دست از حمایت پروژه نورد استریم 2 برندارند، با تحریم‌های جدی واشنگتن روبرو خواهند شد.

سفیر آمریکا در برلین همچنین خاطرنشان کرده است: شرکت‌های آلمانی تهدیدهای واشنگتن به اعمال تحریم را جدی تلقی کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها