پس از ۴ ماه وقفه:

فردا یک میلیون بشکه میعانات گازی ایران در کره‌جنوبی پهلو می‌گیرد

صادرات تقریبا یک میلیون بشکه از میعانات گازی ایران فردا پس از 4 ماه وقفه به کره جنوبی می رسد.

فردا یک میلیون بشکه میعانات گازی ایران در کره‌جنوبی پهلو می‌گیرد
کد خبر: 261072
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۱۵:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| یک منبع آگاه اعلام کرد که یک خریدار کره جنوبی نفت ایران قرار است در حدود دو میلیون بشکه از میعانات گازی ایران را در بزودی تحویل گیرد. این محموله به عنوان اولین نفت وارداتی ایران به کره جنوبی بعداز 4 ماه وقفه به دلیل تحریم های مجدد آمریکا علیه بخش نفت ایران است که در نوامبر سال 2018 میلادی وضع شد.

اولین محموله شامل تقریبا 960 هزار بشکه میعانات گازی از نوع نفت خام سبک که معمولات از طریق گازمایع تولید می شود است و انتظار می رود که در این هفته به بندر اینچئون کره جنوبی برسد.

کشتی سیلور حامل 955 هزار بشکه میعانات گازی ایران است که باتوجه به اطلاعات رهگیری کشتی ها قرار است فردا به کره جنوبی برسد؛ ضمن اینکه محموله دوم هم شامل 990 هزار بشکه میعانات گازی است که در ماه فوریه به کره جنوبی خواهد رسید.

در ماه نوامبر سال 2018 میلادی کره جنوبی موفق به اخذ معافیت واردات نفت ایران از آمریکا شد و می تواند روزانه 200 هزار بشکه نفت از ایران وارد کند که عمده آن میعانات گازی است. همچنین مالک پالایشگاه «اس کی اینوویشن» کره جنوبی گفت: انتظار می رود خریدان کره ای نفت ایران خرید خود را از اواخر ماه جاری میلادی یا اوایل ماه فوریه شروع کنند.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها