کد خبر: 261076
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

کارشناس حقوقی اعتمادآنلاین پاسخ می‌دهد:

قصور در انجام وظیفه پزشکی چه مجازاتی دارد؟

مدتی پیش برای کشیدن دندان به درمانگاه دندانپزشکی مراجعه کردم اما پزشک اشتباها دندانی را که سالم بود کشید؛ تصمیم گرفته‌ام تا از درمانگاه و دکتر خاطی شکایت کنم. شماره نظام پزشکی فرد خاطی را خواستم ولی آنها امتناع کردند. لطفا راهنمایی بفرمایید که چگونه می‌توانم از آنها شکایت کنم و آیا می‌توانم خسارت آز آنها بگیرم یا خیر؟

قصور در انجام وظیفه پزشکی چه مجازاتی دارد؟
کد خبر: 261076
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۹ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی: پایگاه خبری «اعتمادآنلاین» در نظر دارد در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن همچنین ارایه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات با تجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ دهد.

شما می‌توانید سوالات و مشکلات حقوقی خود را از طریق تلگرام به آی‌دی @Modiretemad با ما در میان بگذارید، مشاوران حقوقی ما در«اعتمادآنلاین» پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: سلام، مدتی پیش برای کشیدن دندان به درمانگاه دندانپزشکی مراجعه کردم اما پزشک اشتباها دندانی را که سالم بود کشید؛ تصمیم گرفته‌ام تا از درمانگاه و دکتر خاطی شکایت کنم. شماره نظام پزشکی فرد خاطی را خواستم ولی آنها امتناع کردند. لطفا راهنمایی بفرمایید که چگونه می‌توانم از آنها شکایت کنم و آیا می‌توانم خسارت آز آنها بگیرم یا خیر؟

پاسخ: مرجع رسیدگی به تقصیرات پزشکی در تهران دادسرای ویژه جرایم پزشکی و دارویی و در سایر شهرستان‌ها، دادسرا‌های عمومی و انقلاب است. مطابق ماده 495 قانون مجازات اسلامی هرگاه پزشک در معالجاتی که انجام می‌دهد موجب تلف یا صدمه بدنی شود، ضامن دیه است که در این فرض نیز پزشک محکوم به پرداخت دیه دندان سالم خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها