کد خبر: 261088
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۱۶:۱۰:۰۰
| |

ظرافت‌های سفر ظریف به عراق

رسانه‌های مختلف عربی از ظرافت‌های دیپلماتیک سفر محمدجواد ظریف به عراق سخن می‌گویند.

ظرافت‌های سفر ظریف به عراق
کد خبر: 261088
|
۱۳۹۷/۱۰/۲۴ ۱۶:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رسانه‌های مختلف عربی از ظرافت‌های دیپلماتیک سفر محمدجواد ظریف به عراق سخن می‌گویند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به اعتقاد تحلیلگران و رسانه‌های عربی در سفر وزیر امور خارجه ایران به عراق، حرکت‌های ظریفی از او صورت گرفته است که حامل پیام‌های ویژه‌ای برای طرف‌های خاصی است.

روزنامه الشرق الاوسط در گزارش تحلیلی خود از این سفر که در شماره امروز این روزنامه منتشر شد تاکید کرد علت اصلی اعلام علنی آغاز سفر ظریف به عراق و انتشار تصویر او در حال سوار شدن به هواپیما پیامی بود.

برای طرف‌های منطقه‌ای و البته فرامنطقه‌ای که تاکید می‌کند ایران بر خلاف دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا و وزیر خارجه‌اش مایک پمپئو که سفر خود را اعلام نشده به عراق انجام می‌دهند، او میهمانی محبوب در عراق است که با اعلام قبلی و به شکلی کاملا رسانه‌ای به این کشور سفر می‌کند.

رسانه‌های عراقی هم دیدار ظریف با سیدعمار حکیم آن هم در اولین ساعت‌های ورود به عراق را نشانه تاکید تهران بر قرار گرفتن در یک فاصله واحد با تمامی گروه‌های عراقی دانستند.

به گفته تحلیلگران عراقی این نوع حضور و گفت‌وگوهای ظریف در بغداد ثابت می‌کند با وجود اختلافات موجود بین طیف‌های مختلف در ایران، تهران سیاست خارجی منسجم و واحدی در اختیار دارد.

رسانه‌های عراقی همچنین به نقل از مسئولین مطلع خبر دادند سفر ظریف به عراق بیش از 4 روز به طول خواهد انجامید و او با تمامی گروه‌ها و قطب‌های عراقی ملاقات خواهد کرد.

روزنامه عربستانی عکاظ هم به نقل از منابع مطلع عراقی ادعا کرد طرف ایرانی خواهان عدم اعلام جدول دیدارهای ظریف شده و سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد را مسئول هماهنگی و برنامه‌ریزی ملاقات‌های او اعلام کرده است.

برخی ازتحلیلگران عراقی هم تاکید کردند حل‌وفصل بحران تشکیل کابینه عراق و رایزنی با مسئولین مختلف عراقی برای یافتن راهکارهایی جهت دور زدن تحریم‌های اقتصادی از مهمترین دستور کار ظریف در این سفر خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها